Via dit bericht maken wij u attent op de nieuwe vereisten voor verzendgegevens van Google Shopping in Zwitserland, Tsjechië, Nederland, Italië, Spanje en Japan. Zoals aangekondigd zullen we met ingang van 1 februari 2016 vereisen dat alle producten die deze landen targeten, worden voorzien van verzendtarieven. U kunt de volledige aankondiging nalezen op https://support.google.com/merchants/answer/6231410.

De verzending is een belangrijk deel van de totale kosten van de artikelen. Als gebruikers online zoeken naar de beste deal, moeten ze weten welke kosten aan een artikel zijn verbonden, dus ook de verzendkosten. We vereisen dat de verzendkosten worden getoond voor alle producten die deze landen targeten, zodat gebruikers op Google Shopping de volledige kosten van een artikel in één oogopslag kunnen zien.

Artikelen die Zwitserland, Tsjechië, Nederland, Italië, Spanje of Japan targeten en op 1 februari 2016 niet van verzendinformatie zijn voorzien, genereren fouten en worden niet meer weergegeven in Google Shopping.

U kunt verzendgegevens voor uw artikelen indienen via het tabblad Verzending in uw Google Merchant Center-account (aanbevolen) of op artikelniveau in uw productgegevens met behulp van kenmerken.

Ga naar https://support.google.com/merchants/answer/6069284 voor meer informatie over het indienen van verzendgegevens op accountniveau.

Ga naar https://support.google.com/merchants/answer/188494 en selecteer bovenaan het relevante land voor meer informatie over het indienen van verzendgegevens op artikelniveau.

De artikelen waarop deze veranderingen betrekking hebben, kunt u bekijken in het gedeelte Artikelen op het tabblad ‘Diagnostische gegevens’ van uw Google Merchant Center-account. Ga naar https://support.google.com/merchants/answer/1680021 voor meer informatie over het tabblad ‘Diagnostische gegevens’. Op de pagina ‘Overzicht feedstatus’ van elke feed kunt u ook een lijst downloaden met alle verwerkingsfouten en waarschuwingen voor uw feeds.