E-mail instellen Microsoft Outlook op iOS

E-mail instellen Microsoft Outlook op iOS

Dit artikel is alleen bedoeld voor het instellen van uw e-mailaccount. Als er problemen zijn met de Outlook voor iOS-app, opent u een ondersteuningsticket in de Outlook-app.

Als u een werk- of schoolaccount hebt dat gebruikmaakt van Office 365 voor Bedrijven- of Exchange-accounts, zijn er mogelijk aanvullende vereisten die zijn ingesteld door uw IT-beheerder. Bijvoorbeeld als u een bedrijfsapparaat hebt of een on-premises Exchange-server die is geconfigureerd voor basisverificatie, of als uw bedrijf mobiel app-beheer voor app-beveiliging vereist. Zie de sectie Werk- of schoolaccounts instellen met aanvullende vereisten hieronder voor specifieke instructies.

Outlook voor iOS voor de eerste keer instellen

1. Opmerking: Als u een werkaccount hebt waarvoor de app Intune-bedrijfsportalvereist is, installeert u deze vanuit de App Store voordat u Outlook voor iOS instelt. Het is mogelijk dat uw IT-beheerder vereist dat u uw iOS-apparaat inschrijft voor Intune.

Download Outlook voor iOS in de iOS App Store en open het. Het pictogram ziet er als volgt uit:

Outlook-app voor iOS

Opmerking:  Beschikbaar voor iOS-apparaten met iOS 10.0 of hoger.

2. Voer uw e-mailadres in als dit de eerste keer is dat u Outlook voor iOS gebruikt. Tik daarna op Account toevoegen.

Open anders het Menu, tik op Instellingen Instellingen van Outlook-app > Account toevoegen > E-mailaccount toevoegen.

3. Neem contact op met uw IT-beheerder voor ondersteuning als u een e-mailprovider moet selecteren; mogelijk is er sprake van een onjuiste configuratie.

U kunt ook uw e-mailaccount handmatig instellen of IMAP/POP gebruiken.

4. Voer het wachtwoord van uw e-mailaccount in en tik op Aanmelden.

Opmerking: Het aanmeldingsscherm kan er anders uitzien. Dit is afhankelijk van uw e-mailprovider.

5. Verifieer uw identiteit als meervoudige verificatie is ingeschakeld. Raadpleeg Overzicht van beveiligingsinformatie voor meer informatie.

6. Accepteer alle meldingen voor machtigingen waar mogelijk om wordt gevraagd.

Swipe door de functies en u kunt aan de slag met Outlook voor iOS!


Uw werk- of schoolaccounts met aanvullende vereisten instellen

Sommige werk- en schoolaccounts hebben aanvullende beveiligingsvereisten voordat u Outlook voor iOS kunt gebruiken. Neem contact op met uw Office 365-beheerder als u niet zeker weet welke van deze situaties op uw werk- of schoolaccount van toepassing is.

Meer info: e-mail-instellen-in-de-app-outlook-voor-ios


WELKE POORTNUMMERS MOET IK KIEZEN?

Wil je je e-mail instellen voor een mobiel apparaat? Dan raden wij aan om niet te kiezen voor POP3, maar voor IMAP. POP3 zal je e-mail opslaan op het apparaat. Dit kan je mobiele apparaat (telefoon of tablet) traag maken.

Kies je voor IMAP? (aanbevolen)

  • Gebruik poort: 143 (standaard)
  • Gebruik poort: 993 (met SSL beveiliging)

Kies je voor POP3?

  • Kies voor: 110 (standaard)
  • Kies voor: 995 (met SSL beveiliging)

 

SMTP instellingen
Om de SMTP server in te stellen (server voor uitgaande mail).

  • Kies voor 2525 (standaard)
  • Kies voor 587 (met SSL beveiliging)

Let op! Heb je je hostingpakket vóór mei 2016 aangeschaft of is je beheerpaneel Helm? Dan zijn de SMTP-poorten iets anders:

Voormalige SMTP instellingen:

  • Kies voor 225 (standaard)
  • Kies voor 465 (met SSL beveiliging)

Meer info ook te vinden via deze link: support.office.com/nl-nl/outlook


Kom je er niet uit?

Loop je ondanks onze uitleg toch vast en kom je er niet uit? Geen probleem, we helpen je graag!
Stuur een mail naar: helpdesk@studio182.nl 

Share

Vertaal »