E-mail instellen Microsoft Outlook op Windows Phone

E-mail instellen Microsoft Outlook op Windows Phone

E-mail instellen in de Mail-app voor Windows 10

Mail voor Windows 10 Outlook Mail voor Windows 10

Opmerking: We willen u graag zo snel mogelijk de meest recente Help-inhoud in uw eigen taal bieden. Deze pagina is automatisch vertaald en kan grammaticale fouten of onnauwkeurigheden bevatten. Wij hopen dat deze inhoud nuttig voor u is. Kunt u ons onder aan deze pagina laten weten of de informatie nuttig voor u was? Hier is het Engelstalige artikel ter referentie.

Als u zich bij Windows 10 aanmeldt met een Microsoft-account met een Outlook.com-, Live-, Hotmail- of MSN-adres, wordt dit account toegevoegd aan de e-mail- en agenda-apps. U kunt dit en vele andere e-mailaccounts toevoegen aan de e-mail- en agenda-apps zodat u e-mail kunt verzenden en ontvangen en gebeurtenissen kunt maken en beheren.

Notities: 

– Krijgt u een bericht dat uw account verouderd is? Dan dient u waarschijnlijk de accountinstellingen bij te werken. Zie Een verouderd account repareren voor meer informatie.

– Hebt u e-mail ingesteld, maar ziet u geen berichten? Synchronisatie-instellingen voor uw postvak wijzigen.

Een nieuw e-mailaccount toevoegen

  1. Open de Mail-app door op het menu Start van Windows te klikken en Mail te kiezen.

  2. Als u de Mail-app voor de eerste keer opent, ziet u een welkomstpagina. Selecteer Account toevoegen om aan de slag te gaan.

    Als u de Mail-app al eerder hebt gebruikt, selecteert u onderaan in het linkernavigatiedeelvenster instellingen Stappen voor het wijzigen van tags , en kiest u vervolgens Accounts beheren.

    Opmerking: Tik op een telefoon of tablet op de drie puntjes onderaan de pagina om naar Instellingen te gaan.

  3. Selecteer Account toevoegen.

  4. Kies het type account dat u wilt toevoegen.

    Notities:

    • Mogelijk moet u omlaag schuiven in het dialoogvenster Een account toevoegen om alle opties te zien.
    • Als u Google kiest, meldt u zich aan bij uw Google-account. Voer vervolgens de code in voor verificatie in twee stappen (indien u deze beveiligingsfunctie hebt ingeschakeld) en geef Windows toestemming voor toegang tot uw gegevens. Klik op Toestaan en uw account wordt gemaakt.
    • Als u een ander e-mailaccount kiest, moet u de speciale instructies volgen onder Speciale instructies voor andere accounts verderop.

  5. Voer de vereiste gegevens in en klik op Aanmelden.

    Voor de meeste accounts zijn dit uw e-mailadres en wachtwoord. De accountnaam is wat u ziet in zowel het linkerdeelvenster van Mail voor Windows 10 als in het deelvenster Accounts beheren.

    Opmerking: Krijgt u het bericht ‘Er is geen info voor dit account gevonden. Controleer of het e-mailadres juist is en probeer het opnieuw’, klik dan driemaal op Opnieuw. De knop verandert in Geavanceerd. Klik op Geavanceerd en volg de stappen in de volgende sectie om uw account toe te voegen.

  6. Klik op Gereed. Uw gegevens worden gesynchroniseerd zodra uw account is ingesteld.


    Opmerking: Het synchroniseren van uw account kan enkele minuten duren. Tijdens de synchronisatie wordt mogelijk “Nog niet gesynchroniseerd” weergegeven in het berichtvenster. Zie Synchronisatieproblemen in de apps Mail en Agenda in Windows 10 oplossen als u dit bericht blijft zien.

    Een account toevoegen met behulp van geavanceerde configuratie

    Er zijn twee manieren waarop u de geavanceerde configuratie-opties voor uw e-mailaccount kunt openen.

    • Klik op Geavanceerde configuratie als het automatisch instellen van uw e-mail in stap 3 hierboven niet werkt.
    • Klik op Geavanceerde configuratie in het venster Kies een account in stap 2 hierboven. De optie Geavanceerde configuratie is de laatste optie in de lijst. Mogelijk moet u schuiven om deze te zien.

    • U kunt kiezen tussen een account voor Exchange ActiveSync of Internet-e-mail. Klik op Internet-e-mail tenzij de beheerder heeft aangegeven dat u Exchange ActiveSync moet gebruiken.

    Voer de volgende gegevens in het venster Geavanceerde configuratie in.

    • E-mailadres Dit is de naam die u in het linkerdeel venster van de Mail-app ziet.
    • Gebruikersnaam: Dit is uw volledige e-mailadres.
    • Wachtwoord Voer het wachtwoord voor uw e-mailaccount in.
    • Accountnaam Dit is de naam die wordt weergegeven in het linker deelvenster van Mail voor Windows 10 en in het deelvenster Accounts beheren. U kunt elke gewenste naam kiezen.
    • Uw berichten verzenden met deze naam Voer de naam in die geadresseerden moeten zien wanneer ze uw bericht ontvangen.
    • Server voor inkomende e-mail U krijgt deze informatie van uw internetprovider of beheerder. Meestal heeft het adres van een server voor inkomende e-mail de indeling mail.contoso.com of imap.google.com. Voor veel e-mailaccounts vindt u deze informatie in ons overzicht van POP- en IMAP-servernamen.
    • Account type Kies POP3 of IMAP4. De meeste e-mailaccounts gebruiken IMAP4. Als u niet weet welk accounttype u moet kiezen, neem dan contact op met uw provider.
    • Server voor uitgaande e-mail (SMTP) U krijgt deze informatie van uw internetprovider of beheerder. Gewoonlijk heeft het adres van een server voor uitgaande e-mail de indeling mail.contoso.com of smtp.contoso.com.
    • Standaard zijn alle vier de selectievakjes onder aan het venster geselecteerd. Voor de meeste e-mailaccounts hoeven deze opties niet te worden gewijzigd.

    Uw e-mailprovider kan u de instellingen geven die nodig zijn voor de geavanceerde configuratie, maar u kunt ook het overzicht van POP- en IMAP-servernamen raadplegen waarin we de instellingen voor de meestgebruikte e-mailproviders hebben verzameld.

    Nadat u de vereiste gegevens hebt ingevoerd, klikt u op Aanmelden > Gereed.


    Opmerking:
     Zie Speciale instructies voor andere accounts als u een ander account dan Gmail toevoegt.



    Problemen oplossen
    Als u problemen hebt met het instellen van uw account, kunt u het volgende proberen.
    • Als u een upgrade hebt uitgevoerd naar Windows 10, moet u uw accounts opnieuw toevoegen aan Mail voor Windows 10.
    • Controleer of uw e-mailadres en wachtwoord juist zijn. Wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig.
    • Als u uw meest recente berichten ziet, maar geen oudere berichten, dient u waarschijnlijk de duur van de e-mailsynchronisatie te wijzigen.
    • Als u een bericht ziet dat uw account is verouderd, moet u waarschijnlijk uw wachtwoord, de servers voor binnenkomende of uitgaande e-mail, of de SSL-instellingen bijwerken. Zie Een verouderd account repareren voor meer informatie.
    Zie Een e-mailaccount uit e-mail- en agenda-apps verwijderen als u een account wilt verwijderen.

    Meer info: e-mail-instellen-in-de-app-outlook-voor-windows-phone


    WELKE POORTNUMMERS MOET IK KIEZEN?

    Wil je je e-mail instellen voor een mobiel apparaat? Dan raden wij aan om niet te kiezen voor POP3, maar voor IMAP. POP3 zal je e-mail opslaan op het apparaat. Dit kan je mobiele apparaat (telefoon of tablet) traag maken.

    Kies je voor IMAP? (aanbevolen)

    • Gebruik poort: 143 (standaard)
    • Gebruik poort: 993 (met SSL beveiliging)

    Kies je voor POP3?

    • Kies voor: 110 (standaard)
    • Kies voor: 995 (met SSL beveiliging)

     

    SMTP instellingen
    Om de SMTP server in te stellen (server voor uitgaande mail).

    • Kies voor 2525 (standaard)
    • Kies voor 587 (met SSL beveiliging)

    Let op! Heb je je hostingpakket vóór mei 2016 aangeschaft of is je beheerpaneel Helm? Dan zijn de SMTP-poorten iets anders:

    Voormalige SMTP instellingen:

    • Kies voor 225 (standaard)
    • Kies voor 465 (met SSL beveiliging)

    Meer info ook te vinden via deze link: support.office.com/nl-nl/outlook


    Kom je er niet uit?

    Loop je ondanks onze uitleg toch vast en kom je er niet uit? Geen probleem, we helpen je graag!
    Stuur een mail naar: helpdesk@studio182.nl 

Share

Vertaal »