Hoe gebruik je chatbots voor bedrijven

Hoe gebruik je chatbots voor bedrijven

Ik had vandaag ruzie met een koffiezetapparaat. Om een ​​lang verhaal kort te maken ben ik een absolute koffie-verslaafde en een paar vrienden gaven me een chique nieuw slim koffiezetapparaat voor mijn laatste verjaardag.

De koffieduivel – zo noem ik de machine liefdevol – heeft allerlei toeters en bellen, is verbonden met mijn telefoon, kan allerlei soorten drankjes maken en wat al niet. Super, toch?

Maar hier is het ding – ik heb geen machine nodig om me te vertellen of ik genoeg koffie heb gehad voor vandaag of niet. Mijn gezondheid is geen reden om hardop te gaan huilen! Als ze echt voor me wil zorgen, zou ze me (en mijn mentale toestand) nooit lastig vallen met haar ‘waarschuwingsberichten’.

Ok, dat is helemaal niet het punt dat ik probeerde te maken. Sorry, maar wat ik wilde zeggen, is dat mensen tegenwoordig steeds meer met technologie communiceren.

En met “communiceren” bedoel ik niet op knoppen drukken. We praten eigenlijk met tech met echte woorden. Alexa en Siri spelen onze muziek, bekijken onze kalender en bestellen ons eten. Chatbots helpen ons bij het winkelen, boeken en indienen van documenten. Koffiemachines maken ons elke dag pissig. Bots hebben tegenwoordig echte kracht. Het soort kracht dat u niet wilt missen in uw bedrijf!

Geloof me niet? 1 op de 4 consumenten gebruikt dagelijks een chatbot . Hoe zit het nu?

Het team bij SimplyBook.Me heeft het belang van chatbots al ingezien en ze bieden gebruikers een gratis Facebook-boekingsassistent en zijn net klaar met werken aan een spraakgestuurde bot met de naam iBOB.

Wholefoods

Heb je ooit moeite gehad om te ontdekken wat je nu wilt eten? Ik moet toegeven dat menu’s in restaurants me vaak irriteren. Er is gewoon te veel om uit te kiezen.

En zitten in een restaurant is veelal prettinger dan de ervaring bij boodschappen doen. Heb ik rijst nodig? Heb ik zin om kipfilet te koken?

Vaker wel dan niet zal ik eindigen met het kopen van een te veel chocoladerepen  … en mijn dieet.

Wholefoods bedacht een oplossing voor mensen zoals ik. Ze praten met een chatbot en laten hen het beste recept kiezen op een manier van converseren.

Met een chatbot zoals die in uw bedrijf is geïmplementeerd, kunnen gebruikers de inhoud vinden die ze nodig hebben. Het maakt hun reis naar een aankoop korter, vandaar dat de kans dat ze onderweg verloren gaan, wordt geminimaliseerd.

1-800-Flowers

Net zoals hun eigen chatbot bij SimplyBook.Me, helpt deze kleine slechterik mensen om bloemen te kopen en vervangt ze een verkoopassistent of de klantenbeheerder.

De bot vraagt ​​alle benodigde informatie zoals telefoonnummer, een adres en de tekst van de cadeaukaart en bevestigt vervolgens een bestelling.

Mensen houden van zulke bots vanwege hun eenvoud en snelheid. Als u zo’n oplossing in uw bedrijf implementeert, laat dit zien dat u de tijd van uw klant met respect behandelt en dat uw klanten dankbaar zijn voor het gebaar.

Domino’s Pizza

Service staat voorop. Ja, je zou kunnen zeggen dat mensen de service persoonlijker maken, maar chatbots maken het efficiënter. Je hoeft niet verder te gaan dan Domino’s voor voorbeelden.

Je hoeft me niet te vertellen hoe minimaal het geduld van een persoon is terwijl je wacht op een dampende peperoni. Domino’s hebben een oplossing gevonden. Niet alleen doen mensen bestellingen vanuit een app, maar ze kunnen ook hun bestellingen in realtime volgen.

Weten waar je pizza zich op dit moment bevindt en het moment berekenen waarop je je tanden erin zult laten zinken – onbetaalbaar.

Houd er rekening mee dat servicebots een aantal beperkingen bevatten. Allereerst – het zijn geen mensen. Zorg ervoor dat uw klanten zich 100% bewust zijn van het feit dat ze met een machine praten en geef hen de mogelijkheid om rechtstreeks verbinding te maken met een consultant. Voor de zekerheid…😉

Bron: 

Share

Vertaal »