Om e-mail te verhuizen, heb je een mailprogramma als Outlook, Apple Mail of Thunderbird nodig.

Je moet tegelijkertijd toegang hebben tot zowel de mailserver bij de oude provider als die van de nieuwe provider.

Je kunt dit daarom het beste in de verhuisperiode doen. Ofwel, wanneer het hostingpakket bij ons al bestaat, je de domeinnaam nog niet naar ons hebt verhuisd en server bij je oude hostingprovider nog toegankelijk is.

E-mail verhuizen moet voor ieder account afzonderlijk gebeuren. Afhankelijk van hoe groot de accounts zijn, kan dit daarom veel tijd kosten.

Het kopiëren van e-mail

1. Als voor het beheren van e-mail bij de oude provider niet het mailprogramma wordt gebruikt dat nu voor het kopiëren wordt gebruikt, dan dien je het e-mailaccount aan te maken. De gegevens die je hiervoor nodig hebt, kan je oude provider verstrekken. Gebruik voor het ophalen van e-mail het IMAP-protocol.

2. Maak binnen hetzelfde mailprogramma een nieuw e-mailaccount aan, het mailaccount dat je bij ons hebt aangemaakt. Gebruik in ieder geval het IMAP voor het ophalen van e-mail en v37022.2is.nl als mailserver.

3. Je hebt nu twee maal hetzelfde mailaccount in hetzelfde mailprogramma staan. De ene maakt gebruik van de dienst van je oude provider en de ander maakt gebruik van onze dienst als mailserver.

4. Selecteer nu in het mailprogramma alle e-mail die gekopieerd moet worden naar het nieuwe mailaccount en gebruik de functionaliteit van het mailprogramma om deze te kopiëren.

5. Het mailprogramma zal de geselecteerde e-mail nu kopiëren. Bij een grote hoeveelheid e-mail kan dit enige tijd duren. Na afloop zal de e-mail ook in de nieuwe mailbox staan.

Liever je e-mail laten verhuizen? Dat kan! Schakel onze verhuisexperts in en maak het jezelf makkelijk. Zo staat het in no-time op je nieuwe hostingpakket.
Neem gerust contact op voor de mogelijkheden.