Loading...
Bijschriften toevoegen aan Uitgelichte Afbeeldingen

Bijschriften kunnen in bepaalde situaties erg handig zijn; ze voegen context en achtergrondinformatie toe aan de afbeelding. Wanneer je een afbeelding upload naar WordPress, heb je de mogelijkheid om (naast een titel, alt tekst en beschrijving) een bijschrift toe te voegen. Bij ‘gewone’ afbeeldingen, zoals een foto die ter illustratie aan een blogbericht is toegevoegd, worden die bijschriften meestal automatisch getoond. Maar afhankelijk van het WordPress thema dat je gebruikt, worden bijschriften niet altijd weergegeven bij Uitgelichte Afbeeldingen. Het Twenty Sixteen thema, bijvoorbeeld, laat standaard geen bijschrift zien bij een Uitgelichte Afbeelding. Gelukkig is er nog een andere manier voor bijschriften toevoegen aan Uitgelichte Afbeeldingen. 

Voor die manier kunt u de website bezoeken om de stappen te volgen.
Bron: https://www.wphandleiding.nl/bijschriften-toevoegen-aan-uitgelichte-afbeeldingen/

0 studio182gouda

Bijschriften toevoegen aan Uitgelichte Afbeeldingen Bijschriften kunnen in bepaalde situaties erg handig zijn; ze voegen context en achtergrondinformatie toe aan de afbeelding. Wanneer je een afbeelding upload naar WordPress, heb je de mogelijkheid om (naast een titel, alt tekst en beschrijving) een bijschrift toe te voegen. Bij ‘gewone’ afbeeldingen, zoals een foto die ter illustratie aan een blogbericht is toegevoegd, worden die bijschriften meestal automatisch getoond. Maar afhankelijk van het WordPress thema dat je gebruikt, worden bijschriften niet altijd weergegeven bij Uitgelichte Afbeeldingen. Het Twenty Sixteen thema, bijvoorbeeld, laat standaard geen bijschrift zien bij een Uitgelichte Afbeelding. Gelukkig is er nog een andere manier voor bijschriften toevoegen aan Uitgelichte Afbeeldingen.  Voor die manier kunt u de website bezoeken om de stappen te volgen. Bron: https://www.wphandleiding.nl/bijschriften-toevoegen-aan-uitgelichte-afbeeldingen/

7 Black Friday tips voor retailers

Elk jaar wordt het Amerikaanse concept van Black Friday groter in Europa. Steeds meer fysieke en online fysieke winkels nemen dan ook deel aan de waanzin van Black Friday en Cyber Monday. In de Verenigde Staten is Black Friday een feestdag die de dag na Thanksgiving plaatsvindt, de vierde vrijdag van november. Op deze dag begint officieel het feestseizoen (en daarmee het winkel seizoen): een goede reden voor retailers om ongelooflijke kortingen aan te bieden.

Black Friday komt niet alleen de retail reuzen ten goede. Zelfstandige retailers kunnen ook meeliften op het succes van Black Friday. Volgens een studie van Ingenico, geeft één op de vier consumenten (in België en Frankrijk) de voorkeur aan winkelen bij kleine gespecialiseerde retailers tijdens Black Friday. In deze periode van massale promoties, kunnen kleine retailers dus het beste gerichte en gepersonaliseerde producten en diensten promoten.

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken.
Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/black-friday-tips-voor-retailers/

0 studio182gouda

7 Black Friday tips voor retailers Elk jaar wordt het Amerikaanse concept van Black Friday groter in Europa. Steeds meer fysieke en online fysieke winkels nemen dan ook deel aan de waanzin van Black Friday en Cyber Monday. In de Verenigde Staten is Black Friday een feestdag die de dag na Thanksgiving plaatsvindt, de vierde vrijdag van november. Op deze dag begint officieel het feestseizoen (en daarmee het winkel seizoen): een goede reden voor retailers om ongelooflijke kortingen aan te bieden. Black Friday komt niet alleen de retail reuzen ten goede. Zelfstandige retailers kunnen ook meeliften op het succes van Black Friday. Volgens een studie van Ingenico, geeft één op de vier consumenten (in België en Frankrijk) de voorkeur aan winkelen bij kleine gespecialiseerde retailers tijdens Black Friday. In deze periode van massale promoties, kunnen kleine retailers dus het beste gerichte en gepersonaliseerde producten en diensten promoten. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/black-friday-tips-voor-retailers/

E-commerce: welke KPI's? Waarvoor?

Met meer dan 112 miljard euro in 2020 noteert de Europese e-commerce een historische groei, +8,5% volgens de FEVAD, en dat ondanks de daling in de dienstensector (-10%), gedomineerd door de spelers in de toeristische reissector, die met 47% dalen ten opzichte van 2019. Alleen al de verkoop van producten zorgde dus voor een groei (+32%), met 17.400 bijkomende websites. Interessant is dat e-commerce nu 13,4% van de detailhandel vertegenwoordigt (vs. 9,8% in 2019). Meer dan bemoedigende indicatoren die de dynamiek van de online handel aantonen, maar ook een markt die in feite zeer concurrerend is. Vandaar de noodzaak om de gegevens van uw e-commerce website te analyseren om concurrerend te blijven...

Een e-commerce website genereert veel gegevens, maar die zijn niet allemaal van essentieel belang voor het succes van uw winkel. Alles hangt af van uw markt, het door u gekozen segment, uw locatie, de omvang van uw bedrijf en uw doelstellingen. Sommige indicatoren blijven echter van essentieel belang en stellen u in staat de aantrekkelijkheid van uw site en het commerciële aanbod, de relevantie en levensvatbaarheid van uw verdienmodel te meten en tenslotte uw vooruitgang te volgen.  

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken.
Bron: https://www.prestashop.com/nl/blog/ecommerce-kpi

0 studio182gouda

E-commerce: welke KPI's? Waarvoor? Met meer dan 112 miljard euro in 2020 noteert de Europese e-commerce een historische groei, +8,5% volgens de FEVAD, en dat ondanks de daling in de dienstensector (-10%), gedomineerd door de spelers in de toeristische reissector, die met 47% dalen ten opzichte van 2019. Alleen al de verkoop van producten zorgde dus voor een groei (+32%), met 17.400 bijkomende websites. Interessant is dat e-commerce nu 13,4% van de detailhandel vertegenwoordigt (vs. 9,8% in 2019). Meer dan bemoedigende indicatoren die de dynamiek van de online handel aantonen, maar ook een markt die in feite zeer concurrerend is. Vandaar de noodzaak om de gegevens van uw e-commerce website te analyseren om concurrerend te blijven... Een e-commerce website genereert veel gegevens, maar die zijn niet allemaal van essentieel belang voor het succes van uw winkel. Alles hangt af van uw markt, het door u gekozen segment, uw locatie, de omvang van uw bedrijf en uw doelstellingen. Sommige indicatoren blijven echter van essentieel belang en stellen u in staat de aantrekkelijkheid van uw site en het commerciële aanbod, de relevantie en levensvatbaarheid van uw verdienmodel te meten en tenslotte uw vooruitgang te volgen.   Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. Bron: https://www.prestashop.com/nl/blog/ecommerce-kpi

WordPress 5.8.2 is nu beschikbaar

Op 10 november werd WordPress 5.8.2 uitgerold. Het betreft een tussentijdse beveiligings- en onderhoudsupdate. We raden daarom aan om je WordPress website zo snel mogelijk te updaten naar de meest recente versie als dat nog niet automatisch gebeurd is.

2 bug fixes en 1 security fix
Deze short-cycle release van WordPress repareert twee bugs in het systeem. Daarnaast bevat de update een security fix, waar we vanwege de technische aard niet verder op in zullen gaan. Degenen die er wel graag meer over willen weten verwijzen we naar de betreffende ticket op make.wordpress.org.

WordPress 5.8.2 installeren
WordPress websites die automatische updates ingeschakeld hebben, zijn inmiddels waarschijnlijk al geüpdatet. Moet jouw website handmatig geüpdatet worden? In dat geval raden we je uit veiligheidsoverwegingen aan om dit zo snel mogelijk te doen. Dit kan door WordPress 5.8.2 te downloaden vanaf WordPress.org.

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken.
Bron: https://www.wphandleiding.nl/wordpress-5-8-2-is-nu-beschikbaar/

0 studio182gouda

WordPress 5.8.2 is nu beschikbaar Op 10 november werd WordPress 5.8.2 uitgerold. Het betreft een tussentijdse beveiligings- en onderhoudsupdate. We raden daarom aan om je WordPress website zo snel mogelijk te updaten naar de meest recente versie als dat nog niet automatisch gebeurd is. 2 bug fixes en 1 security fix Deze short-cycle release van WordPress repareert twee bugs in het systeem. Daarnaast bevat de update een security fix, waar we vanwege de technische aard niet verder op in zullen gaan. Degenen die er wel graag meer over willen weten verwijzen we naar de betreffende ticket op make.wordpress.org. WordPress 5.8.2 installeren WordPress websites die automatische updates ingeschakeld hebben, zijn inmiddels waarschijnlijk al geüpdatet. Moet jouw website handmatig geüpdatet worden? In dat geval raden we je uit veiligheidsoverwegingen aan om dit zo snel mogelijk te doen. Dit kan door WordPress 5.8.2 te downloaden vanaf WordPress.org. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. Bron: https://www.wphandleiding.nl/wordpress-5-8-2-is-nu-beschikbaar/

Algemene voorwaarden opstellen voor je webshop: de handleiding

De algemene voorwaarden, ook wel bekend als de ‘kleine lettertjes’ bij een koopovereenkomst. Vragen als: ‘wanneer moet je betalen’, ‘hoe lang is de levertijd’ en ‘tot wanneer mag je retourneren’, komen allemaal aan bod in de algemene voorwaarden voor je webshop. 

Het opstellen van de algemene voorwaarden is voor de meeste ondernemers geen hobby, maar wel uitermate belangrijk. Op deze website vertellen we je alles over algemene voorwaarden én geven we tips om zelf aan de slag te gaan. 

Voor alle tips kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/algemene-voorwaarden-opstellen/

0 studio182gouda

Algemene voorwaarden opstellen voor je webshop: de handleiding De algemene voorwaarden, ook wel bekend als de ‘kleine lettertjes’ bij een koopovereenkomst. Vragen als: ‘wanneer moet je betalen’, ‘hoe lang is de levertijd’ en ‘tot wanneer mag je retourneren’, komen allemaal aan bod in de algemene voorwaarden voor je webshop.  Het opstellen van de algemene voorwaarden is voor de meeste ondernemers geen hobby, maar wel uitermate belangrijk. Op deze website vertellen we je alles over algemene voorwaarden én geven we tips om zelf aan de slag te gaan.  Voor alle tips kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/algemene-voorwaarden-opstellen/

Automatisch WordPress berichten op Facebook publiceren

Veel bloggers publiceren hun WordPress berichten en delen ze vervolgens op Facebook. Maar wist je dat dit ook automatisch kan? Hier vertellen we wat je moet weten over automatisch WordPress berichten op Facebook publiceren. 

Automatisch WordPress berichten op Facebook publiceren met Uncanny Automator
Er zijn tientallen plugins waarmee je WordPress berichten op Facebook publiceren kunt automatiseren. Voor deze uitleg maken ze hier gebruik van Uncanny Automator. Dit omdat deze plugin niet alleen je WordPress website aan Facebook kan koppelen, maar ook aan meer dan 50 andere social media platformen en apps. Zo hoef je dus niet allemaal verschillende plugins voor verschillende koppelingen te installeren. 

Dit zijn de stappen die je moet volgen:
Stap #1: Installeer en activeer de plugin
Stap #2: Koppel je Facebook account
Stap #3: Maak een recept aan
Stap #4: Selecteer de trigger 
Stap #5: Voeg de actie toe
Stap #6: Zet je recept live

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. 
Bron: https://www.wphandleiding.nl/automatisch-wordpress-berichten-op-facebook-publiceren/

0 studio182gouda

Automatisch WordPress berichten op Facebook publiceren Veel bloggers publiceren hun WordPress berichten en delen ze vervolgens op Facebook. Maar wist je dat dit ook automatisch kan? Hier vertellen we wat je moet weten over automatisch WordPress berichten op Facebook publiceren.  Automatisch WordPress berichten op Facebook publiceren met Uncanny Automator Er zijn tientallen plugins waarmee je WordPress berichten op Facebook publiceren kunt automatiseren. Voor deze uitleg maken ze hier gebruik van Uncanny Automator. Dit omdat deze plugin niet alleen je WordPress website aan Facebook kan koppelen, maar ook aan meer dan 50 andere social media platformen en apps. Zo hoef je dus niet allemaal verschillende plugins voor verschillende koppelingen te installeren.  Dit zijn de stappen die je moet volgen: Stap #1: Installeer en activeer de plugin Stap #2: Koppel je Facebook account Stap #3: Maak een recept aan Stap #4: Selecteer de trigger Stap #5: Voeg de actie toe Stap #6: Zet je recept live Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. Bron: https://www.wphandleiding.nl/automatisch-wordpress-berichten-op-facebook-publiceren/

Kabinet wil nepreviews op internet verbieden

Het kabinet wil neprecensies op internet verbieden. De demissionaire ministers Blok en Dekker hebben een wetsvoorstel naar de Tweede Kamer gestuurd waarin de bescherming van consumenten tegen oneerlijke praktijken wordt gemoderniseerd. De regels worden meer toegesneden op de digitale ontwikkelingen.

Het is nu vaak moeilijk na te gaan hoe de reviews tot stand zijn gekomen die gebruikers van een webwinkel te zien krijgen. Volgens het wetsvoorstel moet de handelaar zich er voortaan van verzekeren of de gepubliceerde beoordelingen echt afkomstig zijn van mensen die het product hebben gebruikt.

"Als die informatie niet of onduidelijk wordt verstrekt en de consument hierdoor een andere beslissing neemt dan hij had genomen als hij die informatie wel had gekregen, dan is sprake van een oneerlijke en daarmee verboden handelspraktijk", staat in de toelichting.

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://nos.nl/artikel/2401617-kabinet-wil-nepreviews-op-internet-verbieden

0 studio182gouda

Kabinet wil nepreviews op internet verbieden Het kabinet wil neprecensies op internet verbieden. De demissionaire ministers Blok en Dekker hebben een wetsvoorstel naar de Tweede Kamer gestuurd waarin de bescherming van consumenten tegen oneerlijke praktijken wordt gemoderniseerd. De regels worden meer toegesneden op de digitale ontwikkelingen. Het is nu vaak moeilijk na te gaan hoe de reviews tot stand zijn gekomen die gebruikers van een webwinkel te zien krijgen. Volgens het wetsvoorstel moet de handelaar zich er voortaan van verzekeren of de gepubliceerde beoordelingen echt afkomstig zijn van mensen die het product hebben gebruikt. "Als die informatie niet of onduidelijk wordt verstrekt en de consument hierdoor een andere beslissing neemt dan hij had genomen als hij die informatie wel had gekregen, dan is sprake van een oneerlijke en daarmee verboden handelspraktijk", staat in de toelichting. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://nos.nl/artikel/2401617-kabinet-wil-nepreviews-op-internet-verbieden

Gutenberg 11.7 is beschikbaar

Afgelopen week werd Gutenberg 11.7 uitgerold. Naast enkele tientallen bug fixes zijn er ook weer een flink aantal nieuwe en verbeterde features om uit te proberen. Dit zijn onder andere de hoogtepunten uit deze update van de Gutenberg plugin: 
- Verbeterde navigatie
- Kleurenpalet opties voor Globale Stijlen
- Spatiering tussen Kolommen

Om van alle nieuwe features en verbeteringen in deze update gebruik te kunnen maken, moet je de Gutenberg plugin geïnstalleerd en geactiveerd hebben. De wijzigingen worden namelijk pas met de lancering van WordPress 5.9 in de core geïntegreerd. 

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken.
Bron: https://www.wphandleiding.nl/gutenberg-11-7/#more-21371

0 studio182gouda

Gutenberg 11.7 is beschikbaar Afgelopen week werd Gutenberg 11.7 uitgerold. Naast enkele tientallen bug fixes zijn er ook weer een flink aantal nieuwe en verbeterde features om uit te proberen. Dit zijn onder andere de hoogtepunten uit deze update van de Gutenberg plugin: - Verbeterde navigatie - Kleurenpalet opties voor Globale Stijlen - Spatiering tussen Kolommen Om van alle nieuwe features en verbeteringen in deze update gebruik te kunnen maken, moet je de Gutenberg plugin geïnstalleerd en geactiveerd hebben. De wijzigingen worden namelijk pas met de lancering van WordPress 5.9 in de core geïntegreerd. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. Bron: https://www.wphandleiding.nl/gutenberg-11-7/#more-21371

Verhoog deze feestdagen je webshop omzet met Lightspeed

Voor veel online retailers zijn de feestdagen de meest winstgevende periode van het jaar. Daarom geven we vijf technische tips voor Lightspeed eCom gebruikers om hun webshop in een handomdraai voor te bereiden op de drukke decembermaand:
1. Bied cadeaubonnen aan
2. Bied cadeauverpakkingen aan
3. Toon promoties op de homepage
4. Geef toepasselijke kortingen
5. Maak gebruik van Productbundels

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/webshop-omzet-verhogen-feestdagen/

0 studio182gouda

Verhoog deze feestdagen je webshop omzet met Lightspeed Voor veel online retailers zijn de feestdagen de meest winstgevende periode van het jaar. Daarom geven we vijf technische tips voor Lightspeed eCom gebruikers om hun webshop in een handomdraai voor te bereiden op de drukke decembermaand: 1. Bied cadeaubonnen aan 2. Bied cadeauverpakkingen aan 3. Toon promoties op de homepage 4. Geef toepasselijke kortingen 5. Maak gebruik van Productbundels Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/webshop-omzet-verhogen-feestdagen/

Security update voor WP Fastest Cache plugin

Tijdens een interne audit van WP Fastest Cache ontdekten onderzoekers van Jetpack dat de plugin twee kwetsbaarheden bevatte. Inmiddels is er een update met patches uitgerold. Gebruikers van de WP Fastest Cache plugin krijgen dan ook het dringende advies zo snel mogelijk te updaten.

Over de WP Fastest Cache plugin
WP Fastest Cache is een van de meest gebruikte caching plugins voor WordPress. De plugin past allerlei trucjes en technieken toe, waaronder desktop, mobile en browser caching, het comprimeren en/of samenvoegen van website bestanden, het optimaliseren van afbeeldingen, het opschonen van de database en lazy loading. Dit zorgt ervoor dat websites die de plugin gebruiken aanzienlijk sneller laden, wat niet alleen de gebruikerservaring verbetert maar ook gunstig is voor SEO. 

Voor verdere informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.wphandleiding.nl/wp-fastest-cache-plugin-security-update/#more-21385

0 studio182gouda

Security update voor WP Fastest Cache plugin Tijdens een interne audit van WP Fastest Cache ontdekten onderzoekers van Jetpack dat de plugin twee kwetsbaarheden bevatte. Inmiddels is er een update met patches uitgerold. Gebruikers van de WP Fastest Cache plugin krijgen dan ook het dringende advies zo snel mogelijk te updaten. Over de WP Fastest Cache plugin WP Fastest Cache is een van de meest gebruikte caching plugins voor WordPress. De plugin past allerlei trucjes en technieken toe, waaronder desktop, mobile en browser caching, het comprimeren en/of samenvoegen van website bestanden, het optimaliseren van afbeeldingen, het opschonen van de database en lazy loading. Dit zorgt ervoor dat websites die de plugin gebruiken aanzienlijk sneller laden, wat niet alleen de gebruikerservaring verbetert maar ook gunstig is voor SEO.  Voor verdere informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.wphandleiding.nl/wp-fastest-cache-plugin-security-update/#more-21385

7 tips om je webshop klaar te maken voor de feestdagen

De feestdagen staan weer voor de deur. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas, Kerstmis; stuk voor stuk belangrijke data voor retailers. Na een sobere periode vorig jaar mag er dit jaar weer flink worden uitgepakt, niet alleen in de winkelstraten maar ook zeker online.

In 2020 steeg het aantal totaal aantal aankopen met 27% naar 335 miljoen en gaven Nederlanders maar liefst 26,6 miljard euro uit in webshops. Mede door de pandemie veranderde de verwachte afvlakking van online bestelling in een piek, en ook dit jaar mogen we weer een stormloop naar online verwachten. 
Als retailer wil je hier natuurlijk van profiteren. Met deze 7 tips zorg je ervoor dat jouw webshop klaar is voor de feestdagen.
1. Zorg dat je SEO in orde is
2. Inspireer je klanten
3. Bied een extra service aan
4. Pas je FAQ en contactinformatie aan
5. Voeg achteraf betalen toe aan de betaalopties
6. Verzamel data en verbeter je webshop
7. Bereid je kortingen voor

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken.
Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/jouw-webshop-al-klaar-voor-de-feestdagen/

0 studio182gouda

7 tips om je webshop klaar te maken voor de feestdagen De feestdagen staan weer voor de deur. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas, Kerstmis; stuk voor stuk belangrijke data voor retailers. Na een sobere periode vorig jaar mag er dit jaar weer flink worden uitgepakt, niet alleen in de winkelstraten maar ook zeker online. In 2020 steeg het aantal totaal aantal aankopen met 27% naar 335 miljoen en gaven Nederlanders maar liefst 26,6 miljard euro uit in webshops. Mede door de pandemie veranderde de verwachte afvlakking van online bestelling in een piek, en ook dit jaar mogen we weer een stormloop naar online verwachten.  Als retailer wil je hier natuurlijk van profiteren. Met deze 7 tips zorg je ervoor dat jouw webshop klaar is voor de feestdagen. 1. Zorg dat je SEO in orde is 2. Inspireer je klanten 3. Bied een extra service aan 4. Pas je FAQ en contactinformatie aan 5. Voeg achteraf betalen toe aan de betaalopties 6. Verzamel data en verbeter je webshop 7. Bereid je kortingen voor Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/jouw-webshop-al-klaar-voor-de-feestdagen/

Verkoop: wat willen uw consumenten?

De handelaren zijn niet de enigen die anticiperen op de seizoensgebonden verkoop, die nog steeds 20% van hun jaaromzet vertegenwoordigt. Hoe zit het met de consumenten? Waar zijn ze naar op zoek? Hoe bereiden zij zich voor om te proberen de beste korting te krijgen, ervoor te zorgen dat zij het product in de juiste maat of kleur kunnen vinden? Richt u op de verwachtingen van koopjesjagers.

Het internet staat vol met advies voor... consumenten. De handelaren zijn immers niet de enigen die zich voorbereiden op deze belangrijke commerciële gebeurtenis. In het verleden waren de adviezen van journalisten en bloggers vooral gericht op shoppers in fysieke winkels, maar met de opkomst van online winkelen hebben zij hun aanbevelingen inmiddels aangepast.

Het is dus sterk aan te raden uw winkelwagen de dag voordien klaar te zetten in plaats van in de rij te gaan staan voor de winkel opengaat, en het paar sneakers is niet langer aanwezig... vanaf nu is het uitverkoop vanaf de bank.

6 tips die aan uw klanten worden gegeven op een rijtje: 
- Maak een verlanglijstje
- Houd uw e-mails en sms’jes in de gaten 
- Kijk niet naar de nieuwe collectie 
- Stel een budget op 
- Controleer de voorwaarden voor retourneren
- Bereid uw geschenken voor

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.prestashop.com/nl/blog/verkoop-consumenten

0 studio182gouda

Verkoop: wat willen uw consumenten? De handelaren zijn niet de enigen die anticiperen op de seizoensgebonden verkoop, die nog steeds 20% van hun jaaromzet vertegenwoordigt. Hoe zit het met de consumenten? Waar zijn ze naar op zoek? Hoe bereiden zij zich voor om te proberen de beste korting te krijgen, ervoor te zorgen dat zij het product in de juiste maat of kleur kunnen vinden? Richt u op de verwachtingen van koopjesjagers. Het internet staat vol met advies voor... consumenten. De handelaren zijn immers niet de enigen die zich voorbereiden op deze belangrijke commerciële gebeurtenis. In het verleden waren de adviezen van journalisten en bloggers vooral gericht op shoppers in fysieke winkels, maar met de opkomst van online winkelen hebben zij hun aanbevelingen inmiddels aangepast. Het is dus sterk aan te raden uw winkelwagen de dag voordien klaar te zetten in plaats van in de rij te gaan staan voor de winkel opengaat, en het paar sneakers is niet langer aanwezig... vanaf nu is het uitverkoop vanaf de bank. 6 tips die aan uw klanten worden gegeven op een rijtje: - Maak een verlanglijstje - Houd uw e-mails en sms’jes in de gaten - Kijk niet naar de nieuwe collectie - Stel een budget op - Controleer de voorwaarden voor retourneren - Bereid uw geschenken voor Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.prestashop.com/nl/blog/verkoop-consumenten

Groot verschil in website-ervaring tussen consumenten en ontwikkelaars’

Consumenten en ontwikkelaars denken heel verschillend over de functionaliteit van websites van bedrijven. Dit is de belangrijkste conclusie van een recent onderzoek van de specialist in het optimaliseren van ‘customer journey’s’ HEAP.

Uit het onderzoek van HEAP blijkt dat er een behoorlijk groot verschil bestaat tussen de perceptie van consumenten en ontwikkelaars over de functionaliteit van websites. Ongeveer 43 procent van de consumenten geeft aan dat websites vaak niet zijn ontworpen voor hun behoeftes en moeilijk te navigeren zijn. Terwijl juist een grote meerderheid aangeeft dat een makkelijk gebruik van de websites essentieel is om bepaalde doelen te bereiken, zoals aankopen doen.

Deze negatieve ervaring leidt ertoe dat meer dan driekwart van de consumenten uiteindelijk afhaakt op een site. Bij de ontwikkelaars geeft echter 95 procent aan dat het voor consumenten redelijk tot heel makkelijk is de door hen ontwikkelde websites te navigeren.

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. 
Bron: https://www.techzine.nl/nieuws/devops/466550/groot-verschil-in-website-ervaring-tussen-consumenten-en-ontwikkelaars/

0 studio182gouda

Groot verschil in website-ervaring tussen consumenten en ontwikkelaars’ Consumenten en ontwikkelaars denken heel verschillend over de functionaliteit van websites van bedrijven. Dit is de belangrijkste conclusie van een recent onderzoek van de specialist in het optimaliseren van ‘customer journey’s’ HEAP. Uit het onderzoek van HEAP blijkt dat er een behoorlijk groot verschil bestaat tussen de perceptie van consumenten en ontwikkelaars over de functionaliteit van websites. Ongeveer 43 procent van de consumenten geeft aan dat websites vaak niet zijn ontworpen voor hun behoeftes en moeilijk te navigeren zijn. Terwijl juist een grote meerderheid aangeeft dat een makkelijk gebruik van de websites essentieel is om bepaalde doelen te bereiken, zoals aankopen doen. Deze negatieve ervaring leidt ertoe dat meer dan driekwart van de consumenten uiteindelijk afhaakt op een site. Bij de ontwikkelaars geeft echter 95 procent aan dat het voor consumenten redelijk tot heel makkelijk is de door hen ontwikkelde websites te navigeren. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. Bron: https://www.techzine.nl/nieuws/devops/466550/groot-verschil-in-website-ervaring-tussen-consumenten-en-ontwikkelaars/

Jouw website ontwerpen: Tips voor een goede lay-out

Hoe vaak heb jij gehad dat je op een website beland, maar deze lastig te navigeren is of er zeer onprofessioneel en verouderd uitziet? En op hoeveel van deze websites heb je uiteindelijk een aankoop gedaan?

Het antwoord op de laatste vraag ligt waarschijnlijk dicht bij de nul. Onbewust vormen we in een fractie van een seconde een mening over de aangeklikte website. Dit bewijst hoe cruciaal het is om een aansprekende en duidelijke layout op jouw website te hebben. Om gunstige cijfers te behalen, mag een goede layout niet vergeten worden. Een website is het visitekaartje van jouw bedrijf. Wanneer het design van jouw website niet aanspreekt, kun je dat merken aan bijvoorbeeld het aantal website bezoeken, de bounce rate en het aantal conversies. Let er wel op dat naast webdesign, ook bijvoorbeeld de domeinnaam invloed kan hebben op het aantal website bezoeken. 

Op de website staan een aantal waardevolle tips voor een goede website. 
Bron: https://www.hpdetijd.nl/2021-09-18/jouw-website-ontwerpen-tips-voor-een-goede-lay-out/

0 studio182gouda

Jouw website ontwerpen: Tips voor een goede lay-out Hoe vaak heb jij gehad dat je op een website beland, maar deze lastig te navigeren is of er zeer onprofessioneel en verouderd uitziet? En op hoeveel van deze websites heb je uiteindelijk een aankoop gedaan? Het antwoord op de laatste vraag ligt waarschijnlijk dicht bij de nul. Onbewust vormen we in een fractie van een seconde een mening over de aangeklikte website. Dit bewijst hoe cruciaal het is om een aansprekende en duidelijke layout op jouw website te hebben. Om gunstige cijfers te behalen, mag een goede layout niet vergeten worden. Een website is het visitekaartje van jouw bedrijf. Wanneer het design van jouw website niet aanspreekt, kun je dat merken aan bijvoorbeeld het aantal website bezoeken, de bounce rate en het aantal conversies. Let er wel op dat naast webdesign, ook bijvoorbeeld de domeinnaam invloed kan hebben op het aantal website bezoeken. Op de website staan een aantal waardevolle tips voor een goede website. Bron: https://www.hpdetijd.nl/2021-09-18/jouw-website-ontwerpen-tips-voor-een-goede-lay-out/

Lifehack: Zo begin je met een wachtwoordmanager

Het is een advies dat je ongetwijfeld vaak hebt gehoord: neem niet voor elk account hetzelfde wachtwoord. Maar met een wachtwoordmanager beginnen om alles bij te houden, lijkt een grote klus. Met deze tips zet je de eerste stappen.

Het belang van een sterk wachtwoord hebben we eerder uit de doeken gedaan. Zwakke wachtwoorden zijn voor vaardige hackers simpel te kraken. Maar ook een lang en ingewikkeld wachtwoord is niet onfeilbaar.

Gebruik je voor al je accounts hetzelfde wachtwoord, dan ben je de pineut als een cybercrimineel hem buitmaakt. Niet alleen je e-mail, maar ook je bankrekening, socialemediakanalen en wie weet wat nog meer liggen dan open.

Voor elk account een ander wachtwoord onthouden, is voor de meeste mensen te moeilijk. Daarom bieden meerdere bedrijven zogenoemde wachtwoordmanagers aan. Dit zijn digitale kluizen waarin jouw wachtwoorden veilig opgeslagen kunnen worden.

Voor meer informatie kunt u naar de website.
Bron: https://www.nu.nl/tech/6158438/lifehack-zo-begin-je-met-een-wachtwoordmanager.html

0 studio182gouda

Lifehack: Zo begin je met een wachtwoordmanager Het is een advies dat je ongetwijfeld vaak hebt gehoord: neem niet voor elk account hetzelfde wachtwoord. Maar met een wachtwoordmanager beginnen om alles bij te houden, lijkt een grote klus. Met deze tips zet je de eerste stappen. Het belang van een sterk wachtwoord hebben we eerder uit de doeken gedaan. Zwakke wachtwoorden zijn voor vaardige hackers simpel te kraken. Maar ook een lang en ingewikkeld wachtwoord is niet onfeilbaar. Gebruik je voor al je accounts hetzelfde wachtwoord, dan ben je de pineut als een cybercrimineel hem buitmaakt. Niet alleen je e-mail, maar ook je bankrekening, socialemediakanalen en wie weet wat nog meer liggen dan open. Voor elk account een ander wachtwoord onthouden, is voor de meeste mensen te moeilijk. Daarom bieden meerdere bedrijven zogenoemde wachtwoordmanagers aan. Dit zijn digitale kluizen waarin jouw wachtwoorden veilig opgeslagen kunnen worden. Voor meer informatie kunt u naar de website. Bron: https://www.nu.nl/tech/6158438/lifehack-zo-begin-je-met-een-wachtwoordmanager.html

SEO voor marketplaces: Relevantie en conversie zijn de sleutel

Vaak wordt bij SEO (Search Engine Optimization) meteen aan Google gedacht. Maar in feite zijn marketplaces ook zoekmachines. Ook daarvoor moet je dus met SEO aan de slag, maar dan wel specifiek voor deze categorie van platforms. De belangrijkste zaken lees je hier.

Komt het aan op online shoppen, dan slaat men Google tegenwoordig steeds vaker over. Je hoort het goed, de online monopolist moet zo langzamerhand toch echt zijn meerdere gaan erkennen in platforms als Amazon en, in Nederland, bol.com. Als (online) retailer is het dan ook zaak om niet langer alleen voor Google te optimaliseren, maar ook te zorgen voor voldoende zichtbaarheid op de diverse marketplaces. Hoe doe je dit? 

Amazon en bol.com zijn ook zoekmachines
Het grootste voordeel van deze online platforms is dat zij ook een grote zoekmachine zijn. Daarbij maken ze gebruik van vergelijkbare principes als Google en andere zoekmachines. Toch werkt het net iets anders: het doel van Google is een zo duidelijk mogelijk antwoord geven op een zoekvraag, niet het verkopen van een product of dienst. De winstmarge van Google zit hem namelijk in het verkopen van advertenties en deze advertenties blijven alleen maar geld waard als gebruikers daadwerkelijk wat aan Google’s (gratis) diensten heeft.

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.emerce.nl/best-practice/seo-voor-marketplaces-relevantie-en-conversie-zijn-de-sleutel

0 studio182gouda

SEO voor marketplaces: Relevantie en conversie zijn de sleutel Vaak wordt bij SEO (Search Engine Optimization) meteen aan Google gedacht. Maar in feite zijn marketplaces ook zoekmachines. Ook daarvoor moet je dus met SEO aan de slag, maar dan wel specifiek voor deze categorie van platforms. De belangrijkste zaken lees je hier. Komt het aan op online shoppen, dan slaat men Google tegenwoordig steeds vaker over. Je hoort het goed, de online monopolist moet zo langzamerhand toch echt zijn meerdere gaan erkennen in platforms als Amazon en, in Nederland, bol.com. Als (online) retailer is het dan ook zaak om niet langer alleen voor Google te optimaliseren, maar ook te zorgen voor voldoende zichtbaarheid op de diverse marketplaces. Hoe doe je dit? Amazon en bol.com zijn ook zoekmachines Het grootste voordeel van deze online platforms is dat zij ook een grote zoekmachine zijn. Daarbij maken ze gebruik van vergelijkbare principes als Google en andere zoekmachines. Toch werkt het net iets anders: het doel van Google is een zo duidelijk mogelijk antwoord geven op een zoekvraag, niet het verkopen van een product of dienst. De winstmarge van Google zit hem namelijk in het verkopen van advertenties en deze advertenties blijven alleen maar geld waard als gebruikers daadwerkelijk wat aan Google’s (gratis) diensten heeft. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.emerce.nl/best-practice/seo-voor-marketplaces-relevantie-en-conversie-zijn-de-sleutel

Facebook Shops: zo maak jij je eigen winkel op social media

De moderne klant vraagt om een omnichannel shopping ervaring, waarbij ze zelf kiezen waar en wanneer ze inspiratie opdoen en producten kopen. De ene klant vindt het prettig om in webshops rond te neuzen, terwijl de ander graag winkelt via Facebook. Facebook zet dan ook volop in op eCommerce en lanceerde in mei 2020 Facebook Shops (Facebook Winkels). 

Met een miljoenenpubliek dat zich dagelijks op het platform bevindt tot je beschikking, ontkom je er niet meer aan om ook je producten via Facebook te verkopen. 

Hoe je dat doet kun je makkelijk lezen op de website.
Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/facebook-shops/

0 studio182gouda

Facebook Shops: zo maak jij je eigen winkel op social media De moderne klant vraagt om een omnichannel shopping ervaring, waarbij ze zelf kiezen waar en wanneer ze inspiratie opdoen en producten kopen. De ene klant vindt het prettig om in webshops rond te neuzen, terwijl de ander graag winkelt via Facebook. Facebook zet dan ook volop in op eCommerce en lanceerde in mei 2020 Facebook Shops (Facebook Winkels).  Met een miljoenenpubliek dat zich dagelijks op het platform bevindt tot je beschikking, ontkom je er niet meer aan om ook je producten via Facebook te verkopen.  Hoe je dat doet kun je makkelijk lezen op de website. Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/facebook-shops/

GEBRUIKERSERVARING DESIGN SERVICES-MARKTOMVANG, AANDEEL, TREND IN 2021 ZOALS GESCHAT DOOR TRENDS, NIEUWS VAN TOONAANGEVENDE SPELERS, CONSUMENTENVRAAG, CONSUMPTIE, VERWACHTE INKOMSTEN TOT 2026, BEDRIJFSVOORUITZICHTEN, VOORSPELLING TOT 2026.

Het wereldwijde Gebruikerservaring Design Services-marktrapport is een gespecialiseerde en diepgaande observatie van de Gebruikerservaring Design Services-markt met unieke kennis van de evaluatie van de wereldwijde markttrend. Het rapport streeft ernaar een overzicht te bieden van de Gebruikerservaring Design Services-markt met specifieke marktsegmentatie door implementatie, bedrijfsgrootte. De Gebruikerservaring Design Services-markt zal naar verwachting een buitensporige groei vertonen tijdens de prognoseperiode. Het rapport presenteert belangrijke informatie over de marktstatus van de belangrijkste Gebruikerservaring Design Services-marktspelers en geeft de belangrijkste ontwikkelingen en mogelijkheden op de Gebruikerservaring Design Services-markt. Het rapport biedt een diepgaand overzicht van de branche, inclusief kwalitatieve en kwantitatieve informatie. Het biedt een beoordeling en voorspelling van de Gebruikerservaring Design Services-markt op basis van tal van segmenten. Bovendien behandelt het rapport de evaluatie en voorspelling van landen wereldwijd, samen met de huidige trend en mogelijkheden die zegevieren in de regio.

Voor meer informatie of om het rapport in te zien kunt u naar de website gaan.
Bron: http://onsbavel.nl/2021/09/09/gebruikerservaring-design-services-marktomvang-aandeel-trend-in-2021-zoals-geschat-door-trends-nieuws-van-toonaangevende-spelers-consumentenvraag-consumptie-verwachte-inkomsten-tot-2026-bedrijf/

0 studio182gouda

GEBRUIKERSERVARING DESIGN SERVICES-MARKTOMVANG, AANDEEL, TREND IN 2021 ZOALS GESCHAT DOOR TRENDS, NIEUWS VAN TOONAANGEVENDE SPELERS, CONSUMENTENVRAAG, CONSUMPTIE, VERWACHTE INKOMSTEN TOT 2026, BEDRIJFSVOORUITZICHTEN, VOORSPELLING TOT 2026. Het wereldwijde Gebruikerservaring Design Services-marktrapport is een gespecialiseerde en diepgaande observatie van de Gebruikerservaring Design Services-markt met unieke kennis van de evaluatie van de wereldwijde markttrend. Het rapport streeft ernaar een overzicht te bieden van de Gebruikerservaring Design Services-markt met specifieke marktsegmentatie door implementatie, bedrijfsgrootte. De Gebruikerservaring Design Services-markt zal naar verwachting een buitensporige groei vertonen tijdens de prognoseperiode. Het rapport presenteert belangrijke informatie over de marktstatus van de belangrijkste Gebruikerservaring Design Services-marktspelers en geeft de belangrijkste ontwikkelingen en mogelijkheden op de Gebruikerservaring Design Services-markt. Het rapport biedt een diepgaand overzicht van de branche, inclusief kwalitatieve en kwantitatieve informatie. Het biedt een beoordeling en voorspelling van de Gebruikerservaring Design Services-markt op basis van tal van segmenten. Bovendien behandelt het rapport de evaluatie en voorspelling van landen wereldwijd, samen met de huidige trend en mogelijkheden die zegevieren in de regio. Voor meer informatie of om het rapport in te zien kunt u naar de website gaan. Bron: http://onsbavel.nl/2021/09/09/gebruikerservaring-design-services-marktomvang-aandeel-trend-in-2021-zoals-geschat-door-trends-nieuws-van-toonaangevende-spelers-consumentenvraag-consumptie-verwachte-inkomsten-tot-2026-bedrijf/

WordPress lanceert 5.8-versie ‘Tatum’

WordPress heeft versie 5.8 of de ‘Tatum’-editie van zijn cloudgebaseerde CMS-omgeving uitgebracht. Belangrijke updates zijn er onder meer voor de workflows en tools voor ontwikkelaars.

WordPress heeft in versie 5.8 van zijn CMS-omgeving, ook wel ‘Tatum’ genoemd naar de legendarische jazzpianist Art Tatum, een aantal belangrijke updates doorgevoerd. Deze updates moeten eindgebruikers van WordPress en ook ontwikkelaars meer mogelijkheden beiden om alles uit het CMS te kunnen halen.

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.techzine.nl/nieuws/workplace/463987/wordpress-lanceert-5-8-versie-tatum/

0 studio182gouda

WordPress lanceert 5.8-versie ‘Tatum’ WordPress heeft versie 5.8 of de ‘Tatum’-editie van zijn cloudgebaseerde CMS-omgeving uitgebracht. Belangrijke updates zijn er onder meer voor de workflows en tools voor ontwikkelaars. WordPress heeft in versie 5.8 van zijn CMS-omgeving, ook wel ‘Tatum’ genoemd naar de legendarische jazzpianist Art Tatum, een aantal belangrijke updates doorgevoerd. Deze updates moeten eindgebruikers van WordPress en ook ontwikkelaars meer mogelijkheden beiden om alles uit het CMS te kunnen halen. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.techzine.nl/nieuws/workplace/463987/wordpress-lanceert-5-8-versie-tatum/

Een mini pc voor maximale prestaties

Een Intel NUC is een zeer kleine desktop computer. Door dit compacte formaat kan je de NUC altijd wel ergens kwijt, zelfs in het kleinste thuiskantoor. Zo’n NUC wordt ook wel een barebone genoemd, dit is een mini pc die nog niet helemaal af is. Hierdoor bepaal je zelf hoe krachtig je barebone wordt. Dus, of je nou een eenvoudige pc wilt om je administratie op bij te houden of een krachtige pc wilt voor webdesign: er is voor elke zzp’er een Intel NUC.

Kies zelf je onderdelen
Doordat een barebone nog niet volledig in elkaar is gezet, bepaal je zelf welke computeronderdelen je erin stopt. De processor zit er al in, maar het werkgeheugen, het besturingssysteem en de opslagmodule nog niet. Wil je veel bestanden opslaan, zoals foto’s en documenten? Dan koop je er een SSD met veel opslagruimte bij. Ben je vooral gebaat bij het snel uitvoeren van processen, bijvoorbeeld als webdesigner? Dan kies je voor 16 of 32 gigabyte RAM en een krachtige i7 processor. Je bepaalt het helemaal zelf.

NUC vs laptop
Dit in tegenstelling tot een laptop, waarbij je in veel gevallen vast zit aan de ingebouwde computeronderdelen. Krijg je plotseling een freelance klus aangeboden waarbij je meer rekenkracht nodig hebt, dan moet je een hele nieuwe laptop kopen. Bij een NUC vervang je simpelweg de nodige onderdelen en je kunt zo aan de slag. Een ander voordeel van een barebone is dat je zelf beslist welk beeldscherm je wilt gebruiken. Zo kies je een monitor die het beste bij je werkzaamheden aansluit. Zo heeft een digital designer bijvoorbeeld baat bij een monitor met een hoge helderheid en een correcte kleurweergave, wat een laptop je niet altijd kan bieden.

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://zzpbarometer.nl/een-mini-pc-voor-maximale-prestaties/#.YS8UWyVUe_Y

0 studio182gouda

Een mini pc voor maximale prestaties Een Intel NUC is een zeer kleine desktop computer. Door dit compacte formaat kan je de NUC altijd wel ergens kwijt, zelfs in het kleinste thuiskantoor. Zo’n NUC wordt ook wel een barebone genoemd, dit is een mini pc die nog niet helemaal af is. Hierdoor bepaal je zelf hoe krachtig je barebone wordt. Dus, of je nou een eenvoudige pc wilt om je administratie op bij te houden of een krachtige pc wilt voor webdesign: er is voor elke zzp’er een Intel NUC. Kies zelf je onderdelen Doordat een barebone nog niet volledig in elkaar is gezet, bepaal je zelf welke computeronderdelen je erin stopt. De processor zit er al in, maar het werkgeheugen, het besturingssysteem en de opslagmodule nog niet. Wil je veel bestanden opslaan, zoals foto’s en documenten? Dan koop je er een SSD met veel opslagruimte bij. Ben je vooral gebaat bij het snel uitvoeren van processen, bijvoorbeeld als webdesigner? Dan kies je voor 16 of 32 gigabyte RAM en een krachtige i7 processor. Je bepaalt het helemaal zelf. NUC vs laptop Dit in tegenstelling tot een laptop, waarbij je in veel gevallen vast zit aan de ingebouwde computeronderdelen. Krijg je plotseling een freelance klus aangeboden waarbij je meer rekenkracht nodig hebt, dan moet je een hele nieuwe laptop kopen. Bij een NUC vervang je simpelweg de nodige onderdelen en je kunt zo aan de slag. Een ander voordeel van een barebone is dat je zelf beslist welk beeldscherm je wilt gebruiken. Zo kies je een monitor die het beste bij je werkzaamheden aansluit. Zo heeft een digital designer bijvoorbeeld baat bij een monitor met een hoge helderheid en een correcte kleurweergave, wat een laptop je niet altijd kan bieden. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://zzpbarometer.nl/een-mini-pc-voor-maximale-prestaties/#.YS8UWyVUe_Y

WordPress plugin Yoast in Amerikaanse handen

Newfold Digital heeft met steun van Clearlake Capital Group en Siris Capital Group het Nederlandse Yoast ingelijfd, aanbieder van SEO (zoekmachineoptimalisatie) plug-ins voor WordPress. Er is geen overnamebedrag bekend gemaakt.
De overname maakt deel uit van de langetermijnstrategie van het Amerikaanse Newfold Digital om klanten ‘te verbinden met eersteklas tools en diensten om hun online aanwezigheid en hun succes in een digitale wereld te optimaliseren’, zo staat te lezen in het persbericht.
Yoast is een WordPress plug-in die meer dan 12 miljoen websites ondersteunt. Met de plug-in kunnen website-eigenaars, zo wordt in elk geval geclaimd, meer bezoekers genereren via zoekmachines als Google en Bing. Daarnaast verzorgt het merk SEO-opleidingen.

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.emerce.nl/nieuws/wordpress-plugin-yoast-amerikaanse-handen

0 studio182gouda

WordPress plugin Yoast in Amerikaanse handen Newfold Digital heeft met steun van Clearlake Capital Group en Siris Capital Group het Nederlandse Yoast ingelijfd, aanbieder van SEO (zoekmachineoptimalisatie) plug-ins voor WordPress. Er is geen overnamebedrag bekend gemaakt. De overname maakt deel uit van de langetermijnstrategie van het Amerikaanse Newfold Digital om klanten ‘te verbinden met eersteklas tools en diensten om hun online aanwezigheid en hun succes in een digitale wereld te optimaliseren’, zo staat te lezen in het persbericht. Yoast is een WordPress plug-in die meer dan 12 miljoen websites ondersteunt. Met de plug-in kunnen website-eigenaars, zo wordt in elk geval geclaimd, meer bezoekers genereren via zoekmachines als Google en Bing. Daarnaast verzorgt het merk SEO-opleidingen. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.emerce.nl/nieuws/wordpress-plugin-yoast-amerikaanse-handen

Voordelen chatbots en hoe je ze aanmaakt
 
Chatbots zijn een normaal onderdeel van ons dagelijks leven geworden, van de handige klantenservice-pop-up op een website tot het spraakgestuurde systeem in je huis.

Een chatbot is software die is ontworpen om online gesprekken met mensen te simuleren. Veel mensen kennen chatbots als een chat venster dat verschijnt wanneer je een website opent, maar er zijn meer formulieren - er zijn bijvoorbeeld chatbots die vragen beantwoorden via sociale media en de stem van de Google Assistent is een chatbot. Chatbots bestaan al sinds het begin van de computertijd, maar zijn pas recentelijk meer mainstream geworden. Dat heeft alles te maken met machine learning en Natural Language Understanding.

Old-school chatbots vereisten dat je je zinnen zorgvuldig formuleerde. Als je dingen anders zou zeggen, zou de chatbot niet weten hoe te moeten antwoorden. Als je een spelfout maakte, sloeg de chatbot op hol! Maar er zijn veel verschillende manieren om iets te zeggen. Een chatbot die is gebouwd met Natural Language Understanding kan een specifiek stuk tekst begrijpen en vervolgens een specifiek antwoord op je vraag ophalen. Het maakt niet uit of je het verkeerd schrijft of dingen anders zegt.

Een chatbot werkt snel, weet (bijna) alles en is 24/7 bereikbaar. Dat maakt het in feite de ideale medewerker van de klantenservice. De klant hoeft niet meer te wachten, het bedrijf bespaart geld en de medewerkers ervaren minder stress. 

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://nederland.googleblog.com/2021/08/vraag-het-een-techspert-hoe-bouw-je-een.html?m=1

0 studio182gouda

Voordelen chatbots en hoe je ze aanmaakt Chatbots zijn een normaal onderdeel van ons dagelijks leven geworden, van de handige klantenservice-pop-up op een website tot het spraakgestuurde systeem in je huis. Een chatbot is software die is ontworpen om online gesprekken met mensen te simuleren. Veel mensen kennen chatbots als een chat venster dat verschijnt wanneer je een website opent, maar er zijn meer formulieren - er zijn bijvoorbeeld chatbots die vragen beantwoorden via sociale media en de stem van de Google Assistent is een chatbot. Chatbots bestaan al sinds het begin van de computertijd, maar zijn pas recentelijk meer mainstream geworden. Dat heeft alles te maken met machine learning en Natural Language Understanding. Old-school chatbots vereisten dat je je zinnen zorgvuldig formuleerde. Als je dingen anders zou zeggen, zou de chatbot niet weten hoe te moeten antwoorden. Als je een spelfout maakte, sloeg de chatbot op hol! Maar er zijn veel verschillende manieren om iets te zeggen. Een chatbot die is gebouwd met Natural Language Understanding kan een specifiek stuk tekst begrijpen en vervolgens een specifiek antwoord op je vraag ophalen. Het maakt niet uit of je het verkeerd schrijft of dingen anders zegt. Een chatbot werkt snel, weet (bijna) alles en is 24/7 bereikbaar. Dat maakt het in feite de ideale medewerker van de klantenservice. De klant hoeft niet meer te wachten, het bedrijf bespaart geld en de medewerkers ervaren minder stress. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://nederland.googleblog.com/2021/08/vraag-het-een-techspert-hoe-bouw-je-een.html?m=1

Bye bye open rates: iOS 15 update voor e-mailmarketeers

Er is weer paniek in marketingland. We hebben net de iOS 14 update gehad, waarmee Apple-gebruikers meer privacy krijgen. Dit leverde grote problemen op voor marketeers, omdat we nu minder data kunnen tracken via partijen als Facebook. 

Terwijl veel bedrijven nog druk bezig zijn om zich aan te passen aan de vorige update, heeft Apple alweer een nieuwe update aangekondigd: iOS 15. Met de aankomende update zet Apple zijn crusade voor meer privacy voort. Dit keer wordt de e-mailprivacy aangepakt. 

Met iOS 15 gaat er heel wat veranderen op het gebied van e-mailmarketing. Zo wordt het mogelijk voor iPhone-gebruikers om hun IP-adres af te schermen. Hierdoor kun je als marketeer niet meer zien in welk land je e-mails geopend worden. Voor ons is dat niet heel relevant, maar voor internationale bedrijven kan het wel problemen opleveren. 

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://imu.nl/ios-15-update/

0 studio182gouda

Bye bye open rates: iOS 15 update voor e-mailmarketeers Er is weer paniek in marketingland. We hebben net de iOS 14 update gehad, waarmee Apple-gebruikers meer privacy krijgen. Dit leverde grote problemen op voor marketeers, omdat we nu minder data kunnen tracken via partijen als Facebook.  Terwijl veel bedrijven nog druk bezig zijn om zich aan te passen aan de vorige update, heeft Apple alweer een nieuwe update aangekondigd: iOS 15. Met de aankomende update zet Apple zijn crusade voor meer privacy voort. Dit keer wordt de e-mailprivacy aangepakt.  Met iOS 15 gaat er heel wat veranderen op het gebied van e-mailmarketing. Zo wordt het mogelijk voor iPhone-gebruikers om hun IP-adres af te schermen. Hierdoor kun je als marketeer niet meer zien in welk land je e-mails geopend worden. Voor ons is dat niet heel relevant, maar voor internationale bedrijven kan het wel problemen opleveren.  Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://imu.nl/ios-15-update/

Beste software keuze 

De software keuze voor jouw webshop is belangrijk. Niet alleen als je een webshop wil beginnen, maar ook als jouw webshop stilstaat en je van webshop software leverancier wil veranderen. 

Het is onmogelijk om aan te geven ‘Dit is de beste webshop software' voor een webshop waar je de details niet kent. Per niche, per doelstelling en per strategie zijn er verschillende webshop pakketten de beste keuze.

Webwinkel Software? Wat is dat eigenlijk en welke software kan je allemaal kiezen. Een goede webwinkel valt of staat bij een goed webwinkel systeem. Het kiezen van de juiste software is daarom één van de belangrijkste punten bij de start van je webwinkel.

Het is voornamelijk belangrijk om software te kiezen die goed aansluit bij jouw eisen & situatie. Voordat je gaat beginnen met de selectie: Zet jouw eisen even goed op een rij!

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.webwinkelsucces.nl/webwinkel-software/

0 studio182gouda

Beste software keuze De software keuze voor jouw webshop is belangrijk. Niet alleen als je een webshop wil beginnen, maar ook als jouw webshop stilstaat en je van webshop software leverancier wil veranderen.  Het is onmogelijk om aan te geven ‘Dit is de beste webshop software' voor een webshop waar je de details niet kent. Per niche, per doelstelling en per strategie zijn er verschillende webshop pakketten de beste keuze. Webwinkel Software? Wat is dat eigenlijk en welke software kan je allemaal kiezen. Een goede webwinkel valt of staat bij een goed webwinkel systeem. Het kiezen van de juiste software is daarom één van de belangrijkste punten bij de start van je webwinkel. Het is voornamelijk belangrijk om software te kiezen die goed aansluit bij jouw eisen & situatie. Voordat je gaat beginnen met de selectie: Zet jouw eisen even goed op een rij! Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.webwinkelsucces.nl/webwinkel-software/

Lifehack: Zo wis je je telefoon of pc voordat je hem doorverkoopt

Soms ben je toe aan een nieuw apparaat, ook al gaat je oude telefoon, pc of laptop eigenlijk nog prima mee. Je kunt er dan voor kiezen om hem te verkopen. Maar hoe zorg je ervoor dat dit veilig gebeurt en de nieuwe eigenaar niet met je persoonlijke gegevens aan de haal gaat?

Voor telefoons zijn een aantal simpele stappen meestal genoeg. Vroeger bestond het probleem dat handige techneuten gewiste data nog tevoorschijn konden toveren, maar tegenwoordig versleutelen smartphones automatisch je gegevens. Heb je een oudere telefoon, dan kun je in de instellingen zoeken naar 'versleutelen' of 'coderen' om dit alsnog zelf te laten doen.

Voor alle stappen kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.nu.nl/tech/6148675/lifehack-zo-wis-je-je-telefoon-of-pc-voordat-je-hem-doorverkoopt.amp

0 studio182gouda

Lifehack: Zo wis je je telefoon of pc voordat je hem doorverkoopt Soms ben je toe aan een nieuw apparaat, ook al gaat je oude telefoon, pc of laptop eigenlijk nog prima mee. Je kunt er dan voor kiezen om hem te verkopen. Maar hoe zorg je ervoor dat dit veilig gebeurt en de nieuwe eigenaar niet met je persoonlijke gegevens aan de haal gaat? Voor telefoons zijn een aantal simpele stappen meestal genoeg. Vroeger bestond het probleem dat handige techneuten gewiste data nog tevoorschijn konden toveren, maar tegenwoordig versleutelen smartphones automatisch je gegevens. Heb je een oudere telefoon, dan kun je in de instellingen zoeken naar 'versleutelen' of 'coderen' om dit alsnog zelf te laten doen. Voor alle stappen kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.nu.nl/tech/6148675/lifehack-zo-wis-je-je-telefoon-of-pc-voordat-je-hem-doorverkoopt.amp

Wereldwijde storing websites voorbij, ook Nederlandse sites lagen plat

Een storing bij een Amerikaans techbedrijf heeft wereldwijd een groot aantal websites circa een uur lang platgelegd. In Nederland ging het om de websites en soms ook apps van onder andere banken, kranten en bezorgdiensten. De sites van onder meer de Rabobank, ING en ABN-Amro, NS, Albert Heijn, Funda, Trouw, AD en Nu.nl waren in de namiddag onbereikbaar. Ook politie.nl lag eruit.

De oorzaak was een storing bij Akamai, een Amerikaans bedrijf dat zorgt dat websites wereldwijd snel bereikbaar zijn. Akamai liet rond 19.00 uur weten dat de problemen zijn opgelost. Begin juni trof eenzelfde storing Akamai-concurrent Fastly.

Voor meer informatie over deze storing kunt u naar de website gaan.
Bron: https://nos.nl/artikel/2390372-wereldwijde-storing-websites-voorbij-ook-nederlandse-sites-lagen-plat

0 studio182gouda

Wereldwijde storing websites voorbij, ook Nederlandse sites lagen plat Een storing bij een Amerikaans techbedrijf heeft wereldwijd een groot aantal websites circa een uur lang platgelegd. In Nederland ging het om de websites en soms ook apps van onder andere banken, kranten en bezorgdiensten. De sites van onder meer de Rabobank, ING en ABN-Amro, NS, Albert Heijn, Funda, Trouw, AD en Nu.nl waren in de namiddag onbereikbaar. Ook politie.nl lag eruit. De oorzaak was een storing bij Akamai, een Amerikaans bedrijf dat zorgt dat websites wereldwijd snel bereikbaar zijn. Akamai liet rond 19.00 uur weten dat de problemen zijn opgelost. Begin juni trof eenzelfde storing Akamai-concurrent Fastly. Voor meer informatie over deze storing kunt u naar de website gaan. Bron: https://nos.nl/artikel/2390372-wereldwijde-storing-websites-voorbij-ook-nederlandse-sites-lagen-plat

Hier moet je op letten bij een B2B-webshop (+ voorbeelden)

Grenzen vervagen, ook online. Het eCommerce speelveld is niet langer gericht op enkel de B2C-markt, want ook de zakelijke markt heeft online kopen en verkopen ontdekt. Steeds meer ondernemingen verkopen hun grondstoffen, onderdelen of services aan andere ondernemingen online. 

Heb jij een eigen groothandel en wil je jouw businessmodel uitbreiden naar online of ben je nieuw in de B2B-business en wil je een B2B-webshop starten? 

Er zijn een aantal vragen om te beantwoorden:  
* Wat is het verschil tussen B2C- en B2B-eCommerce?
* Wat zijn de voordelen van een B2B-webshop? 
* Waar moet je op letten bij een B2B-webshop?

Voor meer informatie over de vragen kunt u verder lezen in het attikel.
Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/een-b2b-webshop-starten/

0 studio182gouda

Hier moet je op letten bij een B2B-webshop (+ voorbeelden) Grenzen vervagen, ook online. Het eCommerce speelveld is niet langer gericht op enkel de B2C-markt, want ook de zakelijke markt heeft online kopen en verkopen ontdekt. Steeds meer ondernemingen verkopen hun grondstoffen, onderdelen of services aan andere ondernemingen online.  Heb jij een eigen groothandel en wil je jouw businessmodel uitbreiden naar online of ben je nieuw in de B2B-business en wil je een B2B-webshop starten? Er zijn een aantal vragen om te beantwoorden:   * Wat is het verschil tussen B2C- en B2B-eCommerce? * Wat zijn de voordelen van een B2B-webshop?  * Waar moet je op letten bij een B2B-webshop? Voor meer informatie over de vragen kunt u verder lezen in het attikel. Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/een-b2b-webshop-starten/

Vijf boeken die elke webdesigner gelezen moet hebben

Wij webdesigners zijn een uniek soort dier. We moeten verstand hebben van design (zowel UI als UX) en het is een vereiste dat we uit de voeten kunnen met de techniek (waaronder HTML, CSS en Javascript). Daarnaast moeten we er voor zorgen dat de websites die wij maken nieuwe klanten binnenhalen.

Hiervoor zijn onderdelen zoals zoekmachineoptimalisatie en contentmarketing weer belangrijk. Tot overmaat van ramp zijn wij ook nog eens belast met de drang om, naast betaald werk, iets voor ons zelf te willen doen. Lekker pielen in de avonduurtjes aan onze eigen projecten.

Dit maakt onze taak als webdesigner zwaar, maar uitdagend. Gelukkig zijn er boeken die ons helpen bij het onder de knie krijgen van al deze facetten. De beste 5 boeken zet ik hier op een rijtje:
1. Convert
2. Refactoring UI
3. 100 Things Every Designer Should Know About People
4. Do The Work
5. Brand Story

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.emerce.nl/opinie/5-boeken-die-elke-webdesigner-gelezen-moet-hebben

0 studio182gouda

Vijf boeken die elke webdesigner gelezen moet hebben Wij webdesigners zijn een uniek soort dier. We moeten verstand hebben van design (zowel UI als UX) en het is een vereiste dat we uit de voeten kunnen met de techniek (waaronder HTML, CSS en Javascript). Daarnaast moeten we er voor zorgen dat de websites die wij maken nieuwe klanten binnenhalen. Hiervoor zijn onderdelen zoals zoekmachineoptimalisatie en contentmarketing weer belangrijk. Tot overmaat van ramp zijn wij ook nog eens belast met de drang om, naast betaald werk, iets voor ons zelf te willen doen. Lekker pielen in de avonduurtjes aan onze eigen projecten. Dit maakt onze taak als webdesigner zwaar, maar uitdagend. Gelukkig zijn er boeken die ons helpen bij het onder de knie krijgen van al deze facetten. De beste 5 boeken zet ik hier op een rijtje: 1. Convert 2. Refactoring UI 3. 100 Things Every Designer Should Know About People 4. Do The Work 5. Brand Story Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.emerce.nl/opinie/5-boeken-die-elke-webdesigner-gelezen-moet-hebben

E-mailmarketing, hoe kom je aan inspiratie voor je mails?

E-mailmarketing is de ruggengraat van onze business. Veel van onze volgers weten dat ook. Maar niet iedereen is erover uit wat ze precies moeten mailen. Daarom zijn veel nieuwsbrieven inspiratieloos en worden er alleen maar producten gepusht. 

Of je nu podcasts opneemt, mailings stuurt, blogs schrijft of andere content creëert, de kans is groot dat je te moeilijk denkt. Dat doen veel mensen vaak.

Soms denken we dat de een onderwerp fantastisch wordt, maar uiteindelijk valt het dan toch tegen. Het onderwerp is te groot en te ingewikkeld, waardoor we er te veel over willen vertellen. 

Soms hebben we een hele kleine vraag als onderwerp. Dat worden vaak de beste onderwerpen. Het onderwerp is wat kleiner, dus we kunnen er meer omheen vertellen. 

Veel mensen denken te groot wanneer ze een e-mail willen versturen. Je hebt maar een heel klein haakje nodig om een goede e-mail te schrijven. 

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://imu.nl/e-mailmarketing-inspiratie/

0 studio182gouda

E-mailmarketing, hoe kom je aan inspiratie voor je mails? E-mailmarketing is de ruggengraat van onze business. Veel van onze volgers weten dat ook. Maar niet iedereen is erover uit wat ze precies moeten mailen. Daarom zijn veel nieuwsbrieven inspiratieloos en worden er alleen maar producten gepusht.  Of je nu podcasts opneemt, mailings stuurt, blogs schrijft of andere content creëert, de kans is groot dat je te moeilijk denkt. Dat doen veel mensen vaak. Soms denken we dat de een onderwerp fantastisch wordt, maar uiteindelijk valt het dan toch tegen. Het onderwerp is te groot en te ingewikkeld, waardoor we er te veel over willen vertellen.  Soms hebben we een hele kleine vraag als onderwerp. Dat worden vaak de beste onderwerpen. Het onderwerp is wat kleiner, dus we kunnen er meer omheen vertellen.  Veel mensen denken te groot wanneer ze een e-mail willen versturen. Je hebt maar een heel klein haakje nodig om een goede e-mail te schrijven.  Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://imu.nl/e-mailmarketing-inspiratie/

Scherp je contentstrategie aan: zo vind & verbeter je je beste content

Weet jij welke content op jouw site het best presteert? En welke content veel potentie heeft om bij die kopgroep te komen? De bestpresterende content is de content-sweetspot van een site: content die in meerdere opzichten goed voor je werkt. Als je scherp in beeld hebt welke pagina’s dat zijn, kun je het rendement van die content verder vergroten en je contentstrategie aanscherpen. Hoe bepaal je dan je content-sweetspot?

Content-sweetspot en contentstrategie
Voor sommigen is de content-sweetspot de overlap tussen de kennis en vaardigheden van een bedrijf met de wensen, uitdagingen en struikelblokken van de doelgroep. Die overlap gebruik je vervolgens in je contentstrategie en -planning. Maar dat gaat eigenlijk niet ver genoeg. Het zou logisch moeten zijn dat je in de contentstrategie die twee met elkaar koppelt. Maar dat is pas het begin.

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.frankwatching.com/archive/2021/07/15/beste-content-contentstrategie/

0 studio182gouda

Scherp je contentstrategie aan: zo vind & verbeter je je beste content Weet jij welke content op jouw site het best presteert? En welke content veel potentie heeft om bij die kopgroep te komen? De bestpresterende content is de content-sweetspot van een site: content die in meerdere opzichten goed voor je werkt. Als je scherp in beeld hebt welke pagina’s dat zijn, kun je het rendement van die content verder vergroten en je contentstrategie aanscherpen. Hoe bepaal je dan je content-sweetspot? Content-sweetspot en contentstrategie Voor sommigen is de content-sweetspot de overlap tussen de kennis en vaardigheden van een bedrijf met de wensen, uitdagingen en struikelblokken van de doelgroep. Die overlap gebruik je vervolgens in je contentstrategie en -planning. Maar dat gaat eigenlijk niet ver genoeg. Het zou logisch moeten zijn dat je in de contentstrategie die twee met elkaar koppelt. Maar dat is pas het begin. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.frankwatching.com/archive/2021/07/15/beste-content-contentstrategie/

Ontdek alles over de nieuwe btw-regels voor webshops binnen de EU

Alle webshop ondernemers die over de grens verkopen opgelet! Vanaf 1 juli 2021 gelden er nieuwe import en btw-regels voor webshops binnen de EU. Verkoop je enkel in Nederland? Dan zijn deze wijzigingen niet van toepassing op jouw onderneming. 

Wat verandert er precies? Binnen de EU komt er één drempelbedrag voor btw-aangifte en vervalt de btw-vrijstelling als je goederen van buiten de EU naar de EU importeert. Om het proces te vereenvoudigen kunnen btw-aangiftes nu gedaan worden via het één loketsysteem. 

De nieuwe btw-regels voor webshops:

Op 1 juli 2021 treden er drie nieuwe regels in werking: 
1. Drempelbedragen per land verdwijnen. Er komt één drempelbedrag voor de gehele EU.
2. Btw-vrijstelling tot 22 euro vervalt bij het importeren van goederen buiten de EU naar de EU.

Voor ondernemers die niet alleen via een webshop, maar ook via platformen of dropshipping verkopen komt er nog een derde regel bij:
3. Het platform wordt verantwoordelijk voor de btw-afdracht. Meer over deze regel vind je op de KVK. 

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. 
Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/nieuwe-btw-regels-voor-webshops/

0 studio182gouda

Ontdek alles over de nieuwe btw-regels voor webshops binnen de EU Alle webshop ondernemers die over de grens verkopen opgelet! Vanaf 1 juli 2021 gelden er nieuwe import en btw-regels voor webshops binnen de EU. Verkoop je enkel in Nederland? Dan zijn deze wijzigingen niet van toepassing op jouw onderneming.  Wat verandert er precies? Binnen de EU komt er één drempelbedrag voor btw-aangifte en vervalt de btw-vrijstelling als je goederen van buiten de EU naar de EU importeert. Om het proces te vereenvoudigen kunnen btw-aangiftes nu gedaan worden via het één loketsysteem.  De nieuwe btw-regels voor webshops: Op 1 juli 2021 treden er drie nieuwe regels in werking:  1. Drempelbedragen per land verdwijnen. Er komt één drempelbedrag voor de gehele EU. 2. Btw-vrijstelling tot 22 euro vervalt bij het importeren van goederen buiten de EU naar de EU. Voor ondernemers die niet alleen via een webshop, maar ook via platformen of dropshipping verkopen komt er nog een derde regel bij: 3. Het platform wordt verantwoordelijk voor de btw-afdracht. Meer over deze regel vind je op de KVK.  Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/nieuwe-btw-regels-voor-webshops/

Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’?
Minimalisme is een van de grote trends in UX design. Denk aan Google, waar de zoekfunctie volledig centraal staat en alle niet-essentiële elementen zijn weggelaten. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?

De essentie van minimalistisch webdesign is om content en features zo simpel mogelijk weer te geven, zonder dat dit ten koste gaat van de functionaliteit. Elementen die niet direct bijdragen aan het primaire doel van de gebruiker worden weggelaten. Wanneer dit op de juiste manier gebeurt kan het zorgen voor een betere gebruikerservaring, verhoogde conversie en een snellere laadtijd.

Toch zien we steeds vaker voorbeelden van minimalistische designs die averechts werken. Er wordt dan zoveel informatie weggelaten dat bezoekers problemen hebben met navigeren of dat informatie onvindbaar wordt. Minimaliseren gaat dan ten koste van functionaliteit. Hoe vind je de juiste balans?

U kunt meer informatie vinden op de website.
Bron: https://www.emerce.nl/achtergrond/minimalisme-ux-design-less-echt-more

0 studio182gouda

Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’? Minimalisme is een van de grote trends in UX design. Denk aan Google, waar de zoekfunctie volledig centraal staat en alle niet-essentiële elementen zijn weggelaten. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht? De essentie van minimalistisch webdesign is om content en features zo simpel mogelijk weer te geven, zonder dat dit ten koste gaat van de functionaliteit. Elementen die niet direct bijdragen aan het primaire doel van de gebruiker worden weggelaten. Wanneer dit op de juiste manier gebeurt kan het zorgen voor een betere gebruikerservaring, verhoogde conversie en een snellere laadtijd. Toch zien we steeds vaker voorbeelden van minimalistische designs die averechts werken. Er wordt dan zoveel informatie weggelaten dat bezoekers problemen hebben met navigeren of dat informatie onvindbaar wordt. Minimaliseren gaat dan ten koste van functionaliteit. Hoe vind je de juiste balans? U kunt meer informatie vinden op de website. Bron: https://www.emerce.nl/achtergrond/minimalisme-ux-design-less-echt-more

Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’?
Minimalisme is een van de grote trends in UX design. Denk aan Google, waar de zoekfunctie volledig centraal staat en alle niet-essentiële elementen zijn weggelaten. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?

De essentie van minimalistisch webdesign is om content en features zo simpel mogelijk weer te geven, zonder dat dit ten koste gaat van de functionaliteit. Elementen die niet direct bijdragen aan het primaire doel van de gebruiker worden weggelaten. Wanneer dit op de juiste manier gebeurt kan het zorgen voor een betere gebruikerservaring, verhoogde conversie en een snellere laadtijd.

Toch zien we steeds vaker voorbeelden van minimalistische designs die averechts werken. Er wordt dan zoveel informatie weggelaten dat bezoekers problemen hebben met navigeren of dat informatie onvindbaar wordt. Minimaliseren gaat dan ten koste van functionaliteit. Hoe vind je de juiste balans?

U kunt meer informatie vinden op de website.
Bron: https://www.emerce.nl/achtergrond/minimalisme-ux-design-less-echt-more

0 studio182gouda

Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’? Minimalisme is een van de grote trends in UX design. Denk aan Google, waar de zoekfunctie volledig centraal staat en alle niet-essentiële elementen zijn weggelaten. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht? De essentie van minimalistisch webdesign is om content en features zo simpel mogelijk weer te geven, zonder dat dit ten koste gaat van de functionaliteit. Elementen die niet direct bijdragen aan het primaire doel van de gebruiker worden weggelaten. Wanneer dit op de juiste manier gebeurt kan het zorgen voor een betere gebruikerservaring, verhoogde conversie en een snellere laadtijd. Toch zien we steeds vaker voorbeelden van minimalistische designs die averechts werken. Er wordt dan zoveel informatie weggelaten dat bezoekers problemen hebben met navigeren of dat informatie onvindbaar wordt. Minimaliseren gaat dan ten koste van functionaliteit. Hoe vind je de juiste balans? U kunt meer informatie vinden op de website. Bron: https://www.emerce.nl/achtergrond/minimalisme-ux-design-less-echt-more

Het verwijderen van CSS die je niet echt nodig hebt, helpt om de performance en gebruikerservaring van je website te verbeteren. Maar wat is CSS eigenlijk? En hoe kun je overbodige CSS in WordPress verwijderen?

CSS (Cascading Style Sheets) is een scripttaal die gebruikt wordt om het uiterlijk van je WordPress website te bepalen. Hierbij kun je denken aan kleuren, lettertypes, borders, marges, enzovoorts. Je WordPress thema heeft bijvoorbeeld een eigen CSS; het meeste staat in één style.css bestand.

Over het algemeen zijn CSS bestandjes relatief klein en worden ze snel geladen. Maar als je heel veel CSS bestandjes op je WordPress site hebt, dan kunnen ze gezamenlijk een merkbare impact op de snelheid en performance hebben. In dat geval is overbodige CSS in WordPress verwijderen zeker aan te raden. 

Handmatig overbodige CSS in WordPress verwijderen is eigenlijk niet te doen. Zelfs als je redelijk wat kennis van CSS hebt, is ongebruikte CSS in WordPress soms lastig te vinden en te verwijderen. Het is makkelijker om gebruik te maken van een plugin zoals WP Rocket. Deze methode is ook geschikt voor beginners.

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. 
Bron: https://www.wphandleiding.nl/overbodige-css-in-wordpress-verwijderen/

0 studio182gouda

Het verwijderen van CSS die je niet echt nodig hebt, helpt om de performance en gebruikerservaring van je website te verbeteren. Maar wat is CSS eigenlijk? En hoe kun je overbodige CSS in WordPress verwijderen? CSS (Cascading Style Sheets) is een scripttaal die gebruikt wordt om het uiterlijk van je WordPress website te bepalen. Hierbij kun je denken aan kleuren, lettertypes, borders, marges, enzovoorts. Je WordPress thema heeft bijvoorbeeld een eigen CSS; het meeste staat in één style.css bestand. Over het algemeen zijn CSS bestandjes relatief klein en worden ze snel geladen. Maar als je heel veel CSS bestandjes op je WordPress site hebt, dan kunnen ze gezamenlijk een merkbare impact op de snelheid en performance hebben. In dat geval is overbodige CSS in WordPress verwijderen zeker aan te raden.  Handmatig overbodige CSS in WordPress verwijderen is eigenlijk niet te doen. Zelfs als je redelijk wat kennis van CSS hebt, is ongebruikte CSS in WordPress soms lastig te vinden en te verwijderen. Het is makkelijker om gebruik te maken van een plugin zoals WP Rocket. Deze methode is ook geschikt voor beginners. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.wphandleiding.nl/overbodige-css-in-wordpress-verwijderen/

Hoe je meer succes uit LinkedIn haalt

Corinne Keijzer schreef als gepokt en gemazeld LinkedIn-trainer een handzaam en enorm praktisch boek over gebruik van het het meest relevante social media-platform voor zakelijk gebruik. Resencent Erik Arendonk beschouwt zich als een redelijke newby in het dagelijks gebruik ervan en was prettig verrast door de verschillende instapniveaus en heldere structuur.

Er zijn natuurlijk meer boeken over Linkedin geschreven, dit boek onderscheidt zich omdat het vanuit de gebruiker en daarnaast door een trainer is geschreven. Geschikt om de inhoud met het boek ernaast direct toe te passen. Zo haal je meer zakelijk succes uit het platform en word je vanzelf professioneler.

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. 
Bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/hoe-je-meer-succes-uit-linkedin-haalt

0 studio182gouda

Hoe je meer succes uit LinkedIn haalt Corinne Keijzer schreef als gepokt en gemazeld LinkedIn-trainer een handzaam en enorm praktisch boek over gebruik van het het meest relevante social media-platform voor zakelijk gebruik. Resencent Erik Arendonk beschouwt zich als een redelijke newby in het dagelijks gebruik ervan en was prettig verrast door de verschillende instapniveaus en heldere structuur. Er zijn natuurlijk meer boeken over Linkedin geschreven, dit boek onderscheidt zich omdat het vanuit de gebruiker en daarnaast door een trainer is geschreven. Geschikt om de inhoud met het boek ernaast direct toe te passen. Zo haal je meer zakelijk succes uit het platform en word je vanzelf professioneler. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. Bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/hoe-je-meer-succes-uit-linkedin-haalt

Hoe je meer succes uit LinkedIn haalt

Corinne Keijzer schreef als gepokt en gemazeld LinkedIn-trainer een handzaam en enorm praktisch boek over gebruik van het het meest relevante social media-platform voor zakelijk gebruik. Resencent Erik Arendonk beschouwt zich als een redelijke newby in het dagelijks gebruik ervan en was prettig verrast door de verschillende instapniveaus en heldere structuur.

Er zijn natuurlijk meer boeken over Linkedin geschreven, dit boek onderscheidt zich omdat het vanuit de gebruiker en daarnaast door een trainer is geschreven. Geschikt om de inhoud met het boek ernaast direct toe te passen. Zo haal je meer zakelijk succes uit het platform en word je vanzelf professioneler.

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. 
Bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/hoe-je-meer-succes-uit-linkedin-haalt

0 studio182gouda

Hoe je meer succes uit LinkedIn haalt Corinne Keijzer schreef als gepokt en gemazeld LinkedIn-trainer een handzaam en enorm praktisch boek over gebruik van het het meest relevante social media-platform voor zakelijk gebruik. Resencent Erik Arendonk beschouwt zich als een redelijke newby in het dagelijks gebruik ervan en was prettig verrast door de verschillende instapniveaus en heldere structuur. Er zijn natuurlijk meer boeken over Linkedin geschreven, dit boek onderscheidt zich omdat het vanuit de gebruiker en daarnaast door een trainer is geschreven. Geschikt om de inhoud met het boek ernaast direct toe te passen. Zo haal je meer zakelijk succes uit het platform en word je vanzelf professioneler. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken. Bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/hoe-je-meer-succes-uit-linkedin-haalt

Hoe je een leverancier voor jouw webshop kunt vinden

Je hebt je ondernemersplan geschreven, weet welke producten je graag wilt verkopen en aan wie. Maar nu komt de belangrijkste stap: een webshop leverancier vinden. Zonder betrouwbare leveranciers weet je niet hoeveel je voor je producten gaat betalen, hoeveel marge je kunt pakken en hoeveel winst je uiteindelijk kunt maken. Een succesvol bedrijf weet precies wie zijn leveranciers zijn. In dit artikel bespreken we hoe je goede leveranciers vindt voor jouw webshop:

Hoe vind ik een leverancier voor mijn webshop? Het stappenplan: 
1. Begin met keuzes maken
2. Ga zoeken naar leveranciers – Tips!
3. Maak afspraken met meerdere leveranciers
4. Stel deze vragen aan de leveranciers
5. Vraag een offerte en proefzending aan 

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/hoe-u-een-leverancier-voor-uw-webshop-kunt-vinden/

0 studio182gouda

Hoe je een leverancier voor jouw webshop kunt vinden Je hebt je ondernemersplan geschreven, weet welke producten je graag wilt verkopen en aan wie. Maar nu komt de belangrijkste stap: een webshop leverancier vinden. Zonder betrouwbare leveranciers weet je niet hoeveel je voor je producten gaat betalen, hoeveel marge je kunt pakken en hoeveel winst je uiteindelijk kunt maken. Een succesvol bedrijf weet precies wie zijn leveranciers zijn. In dit artikel bespreken we hoe je goede leveranciers vindt voor jouw webshop: Hoe vind ik een leverancier voor mijn webshop? Het stappenplan:  1. Begin met keuzes maken 2. Ga zoeken naar leveranciers – Tips! 3. Maak afspraken met meerdere leveranciers 4. Stel deze vragen aan de leveranciers 5. Vraag een offerte en proefzending aan  Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/hoe-u-een-leverancier-voor-uw-webshop-kunt-vinden/

Hoe je een leverancier voor jouw webshop kunt vinden

Je hebt je ondernemersplan geschreven, weet welke producten je graag wilt verkopen en aan wie. Maar nu komt de belangrijkste stap: een webshop leverancier vinden. Zonder betrouwbare leveranciers weet je niet hoeveel je voor je producten gaat betalen, hoeveel marge je kunt pakken en hoeveel winst je uiteindelijk kunt maken. Een succesvol bedrijf weet precies wie zijn leveranciers zijn. In dit artikel bespreken we hoe je goede leveranciers vindt voor jouw webshop:

Hoe vind ik een leverancier voor mijn webshop? Het stappenplan: 
1. Begin met keuzes maken
2. Ga zoeken naar leveranciers – Tips!
3. Maak afspraken met meerdere leveranciers
4. Stel deze vragen aan de leveranciers
5. Vraag een offerte en proefzending aan 

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan.
Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/hoe-u-een-leverancier-voor-uw-webshop-kunt-vinden/

0 studio182gouda

Hoe je een leverancier voor jouw webshop kunt vinden Je hebt je ondernemersplan geschreven, weet welke producten je graag wilt verkopen en aan wie. Maar nu komt de belangrijkste stap: een webshop leverancier vinden. Zonder betrouwbare leveranciers weet je niet hoeveel je voor je producten gaat betalen, hoeveel marge je kunt pakken en hoeveel winst je uiteindelijk kunt maken. Een succesvol bedrijf weet precies wie zijn leveranciers zijn. In dit artikel bespreken we hoe je goede leveranciers vindt voor jouw webshop: Hoe vind ik een leverancier voor mijn webshop? Het stappenplan:  1. Begin met keuzes maken 2. Ga zoeken naar leveranciers – Tips! 3. Maak afspraken met meerdere leveranciers 4. Stel deze vragen aan de leveranciers 5. Vraag een offerte en proefzending aan  Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.lightspeedhq.nl/blog/hoe-u-een-leverancier-voor-uw-webshop-kunt-vinden/

E-commerce: welke KPI's? Waarvoor?

Kritische prestatie-indicatoren zijn essentieel om de efficiëntie van uw online winkel te meten, maar nog meer de winstgevendheid en duurzaamheid van uw bedrijf. Op basis van de resultaten kunnen deze indicatoren worden gebruikt om uw aanbod aan te passen, uw bedrijfsmodel te verbeteren of het gebruik van uw klantenportefeuille te optimaliseren. Maar wat zijn die KPI's? Wat zijn de belangrijkste kritische prestatie-indicatoren? Hoe kan ik ze volgen? Dit zijn allemaal vragen die we samen willen aankaarten...

Een e-commerce website genereert veel gegevens, maar die zijn niet allemaal van essentieel belang voor het succes van uw winkel. Alles hangt af van uw markt, het door u gekozen segment, uw locatie, de omvang van uw bedrijf en uw doelstellingen. Sommige indicatoren blijven echter van essentieel belang en stellen u in staat de aantrekkelijkheid van uw site en het commerciële aanbod, de relevantie en levensvatbaarheid van uw verdienmodel te meten en tenslotte uw vooruitgang te volgen.  
Er zijn twee belangrijke soorten indicatoren: indicatoren voor marketingprestatie en indicatoren voor verkoopprestatie.

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.prestashop.com/nl/blog/ecommerce-kpi

0 studio182gouda

E-commerce: welke KPI's? Waarvoor? Kritische prestatie-indicatoren zijn essentieel om de efficiëntie van uw online winkel te meten, maar nog meer de winstgevendheid en duurzaamheid van uw bedrijf. Op basis van de resultaten kunnen deze indicatoren worden gebruikt om uw aanbod aan te passen, uw bedrijfsmodel te verbeteren of het gebruik van uw klantenportefeuille te optimaliseren. Maar wat zijn die KPI's? Wat zijn de belangrijkste kritische prestatie-indicatoren? Hoe kan ik ze volgen? Dit zijn allemaal vragen die we samen willen aankaarten... Een e-commerce website genereert veel gegevens, maar die zijn niet allemaal van essentieel belang voor het succes van uw winkel. Alles hangt af van uw markt, het door u gekozen segment, uw locatie, de omvang van uw bedrijf en uw doelstellingen. Sommige indicatoren blijven echter van essentieel belang en stellen u in staat de aantrekkelijkheid van uw site en het commerciële aanbod, de relevantie en levensvatbaarheid van uw verdienmodel te meten en tenslotte uw vooruitgang te volgen.   Er zijn twee belangrijke soorten indicatoren: indicatoren voor marketingprestatie en indicatoren voor verkoopprestatie. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.prestashop.com/nl/blog/ecommerce-kpi

E-commerce: welke KPI's? Waarvoor?

Kritische prestatie-indicatoren zijn essentieel om de efficiëntie van uw online winkel te meten, maar nog meer de winstgevendheid en duurzaamheid van uw bedrijf. Op basis van de resultaten kunnen deze indicatoren worden gebruikt om uw aanbod aan te passen, uw bedrijfsmodel te verbeteren of het gebruik van uw klantenportefeuille te optimaliseren. Maar wat zijn die KPI's? Wat zijn de belangrijkste kritische prestatie-indicatoren? Hoe kan ik ze volgen? Dit zijn allemaal vragen die we samen willen aankaarten...

Een e-commerce website genereert veel gegevens, maar die zijn niet allemaal van essentieel belang voor het succes van uw winkel. Alles hangt af van uw markt, het door u gekozen segment, uw locatie, de omvang van uw bedrijf en uw doelstellingen. Sommige indicatoren blijven echter van essentieel belang en stellen u in staat de aantrekkelijkheid van uw site en het commerciële aanbod, de relevantie en levensvatbaarheid van uw verdienmodel te meten en tenslotte uw vooruitgang te volgen.  
Er zijn twee belangrijke soorten indicatoren: indicatoren voor marketingprestatie en indicatoren voor verkoopprestatie.

Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.prestashop.com/nl/blog/ecommerce-kpi

0 studio182gouda

E-commerce: welke KPI's? Waarvoor? Kritische prestatie-indicatoren zijn essentieel om de efficiëntie van uw online winkel te meten, maar nog meer de winstgevendheid en duurzaamheid van uw bedrijf. Op basis van de resultaten kunnen deze indicatoren worden gebruikt om uw aanbod aan te passen, uw bedrijfsmodel te verbeteren of het gebruik van uw klantenportefeuille te optimaliseren. Maar wat zijn die KPI's? Wat zijn de belangrijkste kritische prestatie-indicatoren? Hoe kan ik ze volgen? Dit zijn allemaal vragen die we samen willen aankaarten... Een e-commerce website genereert veel gegevens, maar die zijn niet allemaal van essentieel belang voor het succes van uw winkel. Alles hangt af van uw markt, het door u gekozen segment, uw locatie, de omvang van uw bedrijf en uw doelstellingen. Sommige indicatoren blijven echter van essentieel belang en stellen u in staat de aantrekkelijkheid van uw site en het commerciële aanbod, de relevantie en levensvatbaarheid van uw verdienmodel te meten en tenslotte uw vooruitgang te volgen.   Er zijn twee belangrijke soorten indicatoren: indicatoren voor marketingprestatie en indicatoren voor verkoopprestatie. Voor meer informatie kunt u naar de website gaan. Bron: https://www.prestashop.com/nl/blog/ecommerce-kpi