SOCIAL MEDIA MARKETING




Social Media Marketing

Een krachtig hulpmiddel voor communicatie kan social media voor diverse bedrijven kunnen zijn. Social Media Marketing is een marketing techniek waarbij social media worden ingezet met als doel marketing (communicatie) doelstellingen te realiseren. Het is een interactieve vorm van marketing gericht op het aangaan van een dialoog.

Als je worstelt met social media strategie, management, of reclame kunnen wij je helpen.




Onze Diensten


Bepalen Social Media Strategie

In deze strategie beschrijf je hoe en waarom je social media gaat inzetten. Daarbij formuleer je doelen om je ROI (Return On Investment) te kunnen meten. Een dergelijke strategie is niet iets waar je ‘eventjes’ mee bezig bent. Het kost tijd om acties te testen en (eventueel) de doelen bij te stellen. Niets om bang voor te zijn, neem de tijd en ga er voor.



Social Media Advertentie Opzetten

Sociale media reclame diensten hebben zich al bewezen en versnellen de groei van je bedrijf. Door te adverteren via sociale media, hebben 100% van onze klanten de resultaten gezien.



Analyseren resultaten

We doen dit niet twee weken na de start van je social media activiteiten. We geven het even een kans om zich te ontwikkelen. Na de eerste maand, bekijken we rustig of de aantallen stijgen en documenteren dit. We doen dit niet alleen voor de algemene bezoekersaantallen en likes .. aparte acties en campagnes (bijvoorbeeld een win-actie) kan je ook monitoren. Alleen dan kom je er achter wat wel en niet werkt m.b.t. doelgroep.




Wat is Social Media Marketing?

Social Media Marketing (SMM) is een marketingtechniek waarbij sociale media worden ingezet met als doel marketing (communicatie) doelstellingen te realiseren. Het is een interactieve vorm van marketing gericht op het aangaan van een dialoog. Echter is het een middel en geen doel.





Waarom heb je Social Media Marketing nodig?

Door een speciale social media-strategie toe te voegen aan een marketingplan, ga je straks zowel op het gebied van interne als externe communicatie-uitingen gestructureerder te werk.

Met zo’n aanvullende strategie maak je namelijk concreet op welke social media-sites jij je het beste kunt richten en hoe je de doelgroep op deze platforms moet benaderen.

Kort samengevat helpt een social media-strategie bij het inzichtelijk maken van het landschap waarin jouw belangrijkste doelgroep zich bevindt en het krijgen van een beter beeld van hoe en waar je in contact kunt komen met (potentiële) klanten en opdrachtgevers.

Stel jezelf bij het opstellen van zo’n strategie altijd eerst een aantal belangrijke vragen, zoals: waarom wil ik social media zakelijk gaan inzetten?

En: wat hoop ik hiermee op welke termijn te bereiken (denk aan een x aantal volgers/fans, betere organische zoekresultaten op Google, intensief contact met uw doelgroep etc.)? Hoe ga ik straks om met eventuele klachten of andere negatieve reacties? En welk budget wil ik hiervoor beschikbaar stellen?

Tip: zorg ervoor dat doelstellingen altijd zo concreet en meetbaar mogelijk zijn, zodat je deze punten regelmatig kunt evalueren en – indien nodig – jouw huidige social media-strategie aan de hand van de recente resultaten tijdig kunt aanpassen.



Ons Stappenplan


Strategie Bepalen

Advertentie Management

Content Toevoegen

Meten & Rapport

Analyseren & bespreken

Het resultaat beoordelen en website aanpassen waar nodig.





Hoe gaan wij te werk?

Online marketing bestaat uit zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). Wat je het beste in kunt zetten, is afhankelijk van je doelstellingen. We bespreken deze doelstellingen met je en adviseren je over een passende online strategie. Vervolgens gaan we aan de slag.


NEEM CONTACT MET ONS OP


Dingen die we hebben gedaan

We bouwen bruggen in web-technologie met het oog op het doel van de klant.


BEKIJK ONZE PORTFOLIO

Vertaal »
support
icon
Hulp nodig?
Close
call
06-22396389
skype
Skype Chat
menu-icon
Support Ticket