SEO



Search Engine Optimization

Zoekmachine optimalisatie (ook wel SEO genoemd) om meer bezoekers naar je website te krijgen. De optimalisatie is veelal voor Google, omdat die zoekmachine in Nederland verreweg de meest gebruikte zoekmachine is. Je mag er overigens vanuit gaan dat je bij andere zoekmachines dan ook een stuk beter gaat scoren.

Wij helpen je graag hierbij!



Breng je bedrijf naar een ander nivo

Wanneer men spreekt over zoekmachine optimalisatie gaat het over het algemeen ook al snel over SEO en SEA.

SEO staat eigenlijk voor de zoekmachine optimalisatie in het algemeen. SEO komt dan ook van Search Engine Optimization. Dit is Engels voor zoekmachine optimalisatie en kan dan ook betrekking hebben op zowel de content als de website zelf. Wanneer het om de website zelf gaat is het mogelijk om bijvoorbeeld te zorgen voor de juiste tags en beschrijvingen. Op die manier valt de SEO vriendelijkheid van de website behoorlijk te verbeteren en is het dus mogelijk om ervoor te zorgen dat deze zo goed mogelijk gevonden zal worden in een zoekmachine als Google.

SEA heeft echter veel minder te maken met de eigen website, maar veel meer met de zoekmachine zelf. Deze afkorting staat namelijk voor Search Engine Advertising. Dit betekent dat het gaat om het adverteren in de zoekmachine, in plaats van het gevonden worden zelf. Wanneer mensen het internet op gaan en daarbij een zoekmachine gebruiken krijgen ze namelijk de beste resultaten te zien op basis van SEO, maar daarnaast ook een aantal advertenties. Deze betaalde plaatsen kunnen door middel van SEA benaderd worden.

STUDIO182 kan je helpen om het verkeer op je site vergroten!


Analyseer een website

We analyseren eerst een website, gevolgd door een stap-voor-stap plan om je website beter vindbaar te maken voor zoekmachines. Ons uiteindelijke doel is om voor onze klanten meer bezoekers en een hogere conversie van sales en leads te krijgen.






On-Page & Off-Page Optimalisatie

On-page SEO richt zich op de kwaliteit van de content (tekst die je website bevat). Deze content kan heel eenvoudig via je beheermodule (CMS of Content Management System) van je website worden geoptimaliseerd.

De zes belangrijkste elementen die van invloed zijn op je on-page SEO zijn:

  1. De titel van je pagina
  2. De omschrijving van je pagina
  3. Headings: de structuur van je koppen
  4. Bodytekst: de eigenlijke tekst
  5. Afbeeldingen
  6. Links

Off-page SEO gaat erover of andere websites links naar jouw website plaatsen. Je kunt het zien als een soort mond-tot-mond reclame. Door middel van een link ‘zegt’ die website iets over jouw website. Zijn de sites die naar jou linken relevant? Bij zoekmachines zoals Google komt dat tot uitdrukking in backlinks (links die naar jouw website wijzen) en outlinks (links die vanaf jouw pagina naar andere webpagina’s wijzen).

Google berekent bijvoorbeeld de waarde van elke webpagina in haar indexdatabase met behulp van link structuren en vervolgens bepaalt Google de waarde van elke link. Dit staat ook wel bekend als PageRank. Naast PageRank is het aantal ILDs (InLinking Domains) van belang. Dit zijn het aantal unieke websites die naar jouw website linken. Éen bepaalde website heel vaak naar jou laten linken heeft dus weinig zin want dit wordt als één link beschouwd.

Bij het aantal links is ook de link distance van belang. Dit is de ‘afstand’ tussen bepaalde IP-adressen (het “telefoonnummer” van de computer. Hoe verder het IP-adres van je eigen website vandaag ligt, hoe onafhankelijker Google deze link beschouwt en hoe meer waarde Google hieraan hecht. Ook is het erg handig om je eigen pagina’s te voorzien van links naar elkaar wanneer dezelfde onderwerpen aan bod komen.



HOE WE HET DOEN

Voor het begin van een project zoekmachine optimalisatie (SEO), is het belangrijk om het proces SEO campagne te begrijpen. STUDIO182 richt zich op klanten die een intensieve, full-service aanpak nodig hebben qua zoekmachine marketing en op klanten die het graag zelf willen doen.


ZOEKWOORD ONDERZOEK

Inventariseren - Brainstormen - Analyseren - ‘Winnaars’ bepalen

ONSITE OPTIMALISATIE

Onpage optimalisatie verwijst naar alle maatregelen die direct binnen de website kunnen worden genomen om een positie te verbeteren.

LINK BUILDING

Op het gebied van SEO, zijn link building acties gericht op het verhogen van het aantal en de kwaliteit van inkomende links naar een webpagina.

RAPPORTAGE EN ANALYSEREN

Onze SEO rapportage bestaat uit een aantal factoren, zoals status zoekwoord, zoekvolume, social media inspanningen, concurrenten.




46x
Groei rankings


80%
Verhoging organisch verkeer


90%
Verhoging in top 10 ranking


85%
Verhoging in bezoek duur


Waarom SEO nodig is voor jouw bedrijf?


Ranking is belangrijk

Je kan een hele mooie site hebben ... maar als die nergens tevoorschijn komt, dan mis je veel (potentiele) klanten.


Vindbaarheid Zoekmachines

96% van de internetgebruikers beginnen het zoeken op het web door middel van een grote zoekmachine (Google, Bing, Yahoo, AOL)

Effectieve strategie

Via SEO kan jezelf de zoekwoorden bepalen wanneer je site tevoorschijn komt zodra een potentiële klant op zoek is.


SEO heeft een beperkte investering nodig

De investering die je in SEO moet maken is relatief beperkt. Kijk maar eens naar andere marketinginstrumenten zoals televisie of advertenties in de krant. De kosten vliegen al snel in de tienduizenden euro’s en het is maar de vraag hoe groot de impact daadwerkelijk is. Voor veel bedrijven is het dan ook aan te raden SEO ter ondersteuning of zelfs als alternatief in te zetten.

Goede SEO-technieken maken wel degelijk verschil.

Het blijkt dat als je aan de top van de Google zoekresultaten staat, je meer bezoekers ontvangt dan wanneer je lager staat. Die bezoekers kunnen (nieuwe) klanten worden.


SEO zorgt voor een lange termijn product.

Met SEO probeer je niet alleen bezoekers naar de website te krijgen. Je creëert ook waarde aan het bedrijf en vooral de website. Deze waarde gaat niet opeens weg als je stopt met SEO en blijft op lange termijn nog steeds van waarde. Te lang er meer stoppen zorgt zoals bij alles uiteindelijk wel weer voor een daling.



Laten we beginnen
met jouw project


Wij richten ons sterk op de functionaliteit en de bruikbaarheid om je website te gaan beheren als een bedrijfsmiddel. We gaan tot het uiterste om ervoor te zorgen dat je content wordt geleverd op een zodanige wijze dat de bezoekers eenvoudig de informatie vinden die ze zoeken, wat resulteert in een prettige en productieve gebruikerservaring.


NEEM CONTACT MET ONS OP